کد خبر: 58439 | زمان مخابره: 14:39:42 - چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

۲۳ هزار دانش آموز پناهنده در استان کرمان حضور دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۲۳ هزار دانش آموز پناهنده در استان کرمان خدمات آموزشی را در مقاطع مختلف تحصیلی دریافت می کنند.

به گزارش نشانه نیوز،  محمد محسن بیگی در بازدید هیات دیپلماتیک و سازمان های بین المللی از دبستان پسرانه بعثت در کرمان افزود: بیش از سه هزار نفر از دانش آموزان پناهنده از افراد بدون مجوز قانونی هستند که در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تحصیل دانش آموزان غیر مجاز تحت آموزش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: باید بپذیریم آموزش ۲۳ هزار دانش آموز پناهنده نیاز به یکصد کلاس درس و یکهزار معلم دارد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تبادل فرهنگی و احساس نزدیک بودن، دانش آموزان پناهنده را در کنار دانش آموزان ایرانی تحت آموزش قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ایران اسلامی را سرزمینی با قدمتی به قدمت تمدن بشری معرفی کرد و افزود: نگاه ملی و دینی ما نسبت به همنوعان در هر نقطه از دنیا همانند فرزندان ایرانی است.
وی گفت: از نظر ملی تحصیل پناهندگان و دانش آموزان افغان در مدارس استان کرمان مصداق بارز ‘بنی آدم اعضای یکدیگرند’ می باشد.
محسن بیگی اظهار کرد: امیدواریم جامعه بشری به روزی برسد که در هیچ نقطه از دنیا افراد احساس مهاجر بودن و جدایی نکنند.
وی گفت: پناهندگان به دلیل جنگ و ناآرامی ناچار به مهاجرت از کشور خود شده اند و معتقدیم پوشش تحصیلی یکی از حقوق پناهندگان است.
وی افزود: افزایش آگاهی مهمترین نیاز بشر است و جهالت و نادانی بزرگترین فقر به شمار می رود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدرسه بعثت دارای ۶۰۰ دانش آموز است که ۷۰ درصد آنها ایرانی و ۳۰ درصد افغان هستند.
وی با تاکید بر نگاه یکسان معلمان به دانش آموزان ایرانی و پناهندگان عنوان کرد: کمک دستگاه های مختلف و سازمان های مردم نهاد برای ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان پناهنده ضروری است.
مدارس واقع در شهرهای چترود، زرند، بردسیر، کرمان و رفسنجان خدمات آموزشی را به دانش آموزان پناهنده ارائه می کنند.
هیات دیپلماتیک از کشورهای مختلف از جمله استرالیا، اسپانیا، آلمان، نروژ، هلند، سوئد، ترکیه، افغانستان، رومانی، جمهوری چک و ونزوئلا به همراه نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه توسعه، برنامه جهانی غذا و صندوق جهانی جمعیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه وارد کرمان شدند.
اعضای این هیات روز گذشته (سه شنبه) به شهرستان بردسیر رفتند و خدمات آموزشی و بهداشتی در مهمانشهر این شهرستان را از نزدیک بررسی کردند.
دیپلمات ها و نمایندگان سازمان های بین المللی همچنین از مراکز بهداشتی و آموزشی اتباع افغان در زنگی آباد و دشت زحمتکشان از توابع شهرستان کرمان بازدید کردند.
بیش از ۳۰۰ هزار تبعه و مهاجر خارجی در استان کرمان حضور دارند.



ارسال نظر


آخرین خبرها