کد خبر: 58442 | زمان مخابره: 14:42:43 - چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

راه‌اندازی ۵۲ خانه بوم‌گردی در کرمان

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: ۵۲ خانه بوم‌گردی در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

به گزارش  نشانه نیوز، مهدی سیاوشی در جلسه کارگروه گردشگری شمال‌غرب استان در محل اتاق بازرگانی رفسنجان اظهار داشت: گردشگری صنعتی سبز و اشتغالزا است که سبب توزیع ثروت در سطح جامعه می‌شود.

وی بیان داشت: از اولویت‌های کشور در پساتحریم گردشگری است و مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی‌های خود تأکید داشتند که محور توسعه استان‌ها در گردشگری تعریف شود.

سیاوشی عنوان کرد: در برنامه ششم رشد هشت درصدی و پنج برابری در تعداد گردشگران علاقه‌مند به ایران به صورت دو عدد مشخص وجود داشت که در سند چشم‌انداز برنامه هم بنا بر این است که تا پایان سند تعداد گردشگران خارجی پنج برابر شود.

وی افزود: در حال حاضر بین ۴ تا ۵ میلیون گردشگر سالانه در ایران حضور می‌یابند که در استان کرمان این رقم ۲۰۰ هزار گردشگر است.

سیاوشی با اشاره به اینکه در آینده شاهد رونق و توسعه گردشگری در استان خواهیم بود، تصریح کرد: در استان‌های جنوب‌شرق محور توسعه بر مبنای گردشگری است و در بخش سیاست‌گذاری‌ها همه اصول بر توسعه گردشگری و توجه به آن تعریف شده است.

این مسئول ادامه داد: در استان کرمان طی ۱۰ سال گذشته نسبت به گردشگری به شدت عقب افتاده‌ایم که اصلی‌ترین دلایل آن از بین رفتن مهم‌ترین جاذبه گردشگری استان کرمان که ارگ بم بود و تغییر نگاه گردشگران خارجی به استان کرمان است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: از یک سال و نیم گذشته کرمان از لیست سیاه گردشگران خارج شده و مجددا شاهد حضور گردشگران خارجی در این استان هستیم.

وی ابراز داشت: در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان نقاط ضعف را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین عنوان کرد: در دو سال و نیم گذشته رشد گردشگری در کشور ۱۲ درصد بوده که سه برابر رشد دنیاست و این نشان از علاقه گردشگران به ایران دارد.

سیاوشی از حضور گردشگرانی از آلمان، ایتالیا و فرانسه که برای نخستین بار به ایران آمده بودند یاد کرد و گفت: آن‌ها اذعان داشتند که تصورشان با این سفر برعکس شده چراکه پیش از این سفر تصور منفی نسبت به ایران داشتند.

وی با اشاره به اینکه از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان در برنامه سال جاری بوم‌گردی است، تصریح کرد: ۵۲ خانه بوم‌گردی در استان کرمان راه‌اندازی شده که به شدت مورد علاقه گردشگران قرار گرفته است.

سیاوشی مسئول عنوان کرد: صندوق کارآفرینی امید مبلغ ۱۰۰ میلیون ‌تومان برای خانه‌های بوم‌گردی تسهیلات اختصاص داده که سود آن چهار درصد است و هم اکنون تا ۵۰ میلیون‌ تومان آن در خود کرمان تأیید می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی خانه‌های قدیمی در شهر و تبدیل شدن آن‌ها به مراکز اقامتی و رستوران از بازدید اکیپ ۱۲ نفره از دامپزشکی، بهداشت، اماکن و … از مراکز اقامتی و رستوران‌ها خبر داد.

سیاوشی بیان داشت: ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت جشنواره گردشگری و صنایع دستی استان کرمان را داریم که همزمان با آن جشنواره موسیقی نواحی کشور و همچنین سمینار روسای دانشگاه‌های سراسر نیز در کرمان برگزار می‌شود و موقعیت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های استان است.

وی از برگزاری جشنواره عکس گردشگری استان یاد کرد و افزود: این جشنواره در حال برگزاری است و در نهایت کتاب عکس گردشگری استان به دو زبان انگلیسی و فارسی چاپ و در سراسر کشور توزیع می‌شود.

سیاوشی با اشاره به برگزاری مسابقه ابرماراتن کویر با حضور بیش از ۳۰ دونده قوی دنیا از ۱۷ کشور تصریح کرد: این مسابقه از ۱۲ اردیبهشت در شهداد برگزار می‌شود.

وی از حضور خبرگزاری‌ها و مطبوعات خارجی برای پوشش خبری این رویداد در استان یاد کرد و گفت: دونده‌هایی از مراکش، لبنان، نروژ، کانادا، آلمان، ایتالیا و … در این مسابقات شرکت می‌کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها