کد خبر: 58444 | زمان مخابره: 14:44:43 - چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

رئیس آموزش و پرورش عشایری سیرجان عنوان کرد/ وجود ۱۴ مدرسه کوچ‌رو در سیرجان

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری سیرجان گفت: مشکلات مالی مدارس عشایری از چالش‌های پیش رو در این شهرستان است و باید مسئولان رسیدگی کنند.

به گزارش نشانه نیوز، مجید اسلام‌پناه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فناوری و اطلاعات نوین لازمه آموزش‌هاست.

وی بیان داشت: تمام واحدهای آموزش ابتدایی عشایری شهرستان که حتی دارای برق هم هستند از وجود یک دستگاه رایانه بی‌بهره و نمی‌توان با این دیدگاه به آموزش‌های روز و نوین دست یافت.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری سیرجان بیان کرد: مشکلات مالی مدارس عشایری از چالش‌های پیش رو است.

اسلام‌پناه تصریح کرد: تخصیص اعتبار از طریق سرانه برای مدرسه‌ای که پنج دانش‌آموز دارد، حتی هزینه آب و برق یا هزینه‌های جاری نمی‌شود و در خیلی از موارد عشایر کمک می‌کنند، اما اختصاص اعتبارات مورد نیاز از طریق مسئولان لازم و ضروری است.

وی از وجود چهار واحد آموزش شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان متوسطه دوم و ۷۳ واحد آموزش ابتدایی عشایری در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴ مدرسه کوچ‌رو و به صورت چادر عشایری هستند.

اسلام‌پناه عنوان کرد: ۱۶۵ معلم عشایری کار آموزش ۷۳۱ دانش‌آموز را برعهده دارند و ۷۰ درصد معلمان ابتدایی این شهرستان عشایرزاده هستند که این بومی بودن نقطه قوتی برای آموزش عشایری این شهرستان محسوب می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری سیرجان تصریح کرد: ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در این برهه از زمان را در گرو تقویت مدارس ابتدایی عشایری در همه زمینه‌ها اعم از معلمان تخصصی و تجهیزات کلاسی دانست.

وی عنوان کرد: در رفع کمبود معلم باید جذب نیروهای بومی عشایری و در جنسیت مرد پیش‌بینی شود در غیر این صورت با نیروهای زن، آن هم غیربومی که چند سالی به مناطق اعزام می‌کنند، نمی‌توان بهره‌برداری آموزشی مطلوب را داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری سیرجان ادامه داد: یک زن که به هر دلیلی جذب آموزش و پرورش عشایری شود، هم در اسکان و هم در ایاب و ذهاب که باید ۶۰ تا ۳۰۰ کیلومتر راه را طی کند، مشکلات دارد.

اسلام‌پناه گفت: باید برنامه‌ریزان در استان و کشور به این امر مهم توجه کنند و کارایی این نیرو را در مشکلاتی که برایش به وجود می‌آید، بسنجند و سپس به پذیرش نیرو اقدام کنند.

وی با تبریک فرارسیدن روز معلم از برگزاری همایش گرامیداشت معلمان عشایر استان در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: گردهمایی بیش از ۴۰۰ معلم عشایری استان با حضور مدیرکل دفتر آموزش عشایری کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.فارس



ارسال نظر


آخرین خبرها