کد خبر: 58447 | زمان مخابره: 14:47:27 - چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

شهداد قطب تولید سیر می شود/ادامه مقابله با حاشیه نشینی در کرمان

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه ۲۸۰ هکتار از اراضی شهداد زیر کشت سیر قرار دارد گفت: به زودی این بخش به قطب تولید سیر تبدیل می شود.

به گزارش نشانه نیوز، محمدعلی توحیدی صبح چهارشنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان کرمان حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را وظیفه شرعی، قانونی، اداری و اخلاقی دانست و اظهار کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه ملاک عمل باشد.

وی با اشاره به زورگویی های برخی کشورهای جهان گفت: رفتار کشورها بر اساس منافعشان تغییر می کند و به همین دلیل در زمینه حرفها و قول هایشان چرخش و نرمش دارند.

توحیدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص عملی کردن اقتصاد مقاومتی ادامه داد: یکی از مباحث مورد تاکید معظم له مسئله حاشیه نشینی است که اقداماتی در این خصوص در کرمان صورت گرفته و باید با قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

فرماندار کرمان با اشاره به اینکه این حجم حاشیه نشینی زیبنده کرمان نیست، افزود: حاشیه نشینی معضلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با اشاره به لزوم تقویت اقتصاد کشور، افزود: متاسفانه اقتصاد کشورهای منطقه ضعیف و وابسته به نفت است.

توحیدی اجرای برخی سیاست های اقتصادی کشور به ویژه در بخش کشاورزی را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: در این راستا طرح کاشت سیر در شهداد که به لحاظ اقتصادی دارای مشکلات فراوانی بود مطرح و عملیاتی شد.

وی با اشاره به اینکه شهداد به زودی به یکی از قطب های تولید این محصول کشاورزی تبدیل می شود، گفت: درحال حاضر ۲۸۰ هکتار از اراضی بخش شهداد زیر کشت سیر است و برآورد برداشت ۱۵ هزار تن سیر با درآمد دهها میلیارد تومان برای کشاورزان شهداد پیش بینی می شود.

وی یادآور شد: با رونق کاشت این محصول زمینه های لازم برای فرآوری آن در منطقه ایجاد می شود.

توحیدی با اشاره به تاثیر این قبیل اقدامات در رهایی از اقتصاد وابسته به نفت، اظهار کرد: باید با قدرت در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ما مسئولین نتوانستیم مردم را به درستی هدایت کنیم، گفت: اجرای برخی سیاست ها غیرکارشناسانه و انجام آزمون سعی و خطا بوده است.

توحیدی با اشاره مشکلات مردم در شهرهای محروم مردم گفت: وظیفه ما رفع این مشکلات است.

وی از فعالیت ۱۴ دستگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی، افزود: این دستگاه ها هر کدام در حیطه تخصصی خودشان نظر کارشناسی داده و فعالیت می کنند و دستگاه هایی مانند فرمانداری، بسیج و بخشداری ها دستگاه تخصصی نیستند و مسئولیت مستقیم اجرا ندارند، نظارت می کنند و کار دستگاه های تخصصی را تسریع کرده و آنها را یاری می کنند.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه دشمن شمشیر را از رو بسته است، گفت: مسئولین نیز باید هوشیار باشند.

وی عنوان کرد: عربستان از هیچ حربه و دسیسه ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دریغ نمی کند حتی اگر به قیمت نابودی خودش باشد.



ارسال نظر


آخرین خبرها