کد خبر: 58450 | زمان مخابره: 14:52:09 - چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

نقش رسانه‌ها در پیش‌گیری از وقوع جرم بی‌بدیل است

معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: رسانه‌ها، بازوی توانمند دستگاه قضایی در عرصه‌ی بسط و گسترش عدالت در جامعه هستند.

به گزارش  نشانه نیوز، محمدباقر اسلامی در نشست هم‌اندیشی جمعی از قضات شهر کرمان با کارشناسان صاحب‌نظر در عرصه‌ی فیلم و مستند افزود: رسانه‌های جمعی می‌توانند با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، در پیش‌گیری از جرایم گام‌های موثری بردارند.
این مقام قضایی با تأکید بر پیش‌گیری از وقوع جرم گفت: ورود رسانه‌ها در مسأله‌ی پیش‌گیری از وقوع جرم می‌تواند اثربخشی تلاش‌های متولیان این امر را چند برابر کند.
وی بیان کرد: در راستای ساخت برنامه‌های تلویزیونی اثربخش و کار آمد و هم‌چنین بازخوردگیری تهیه‌ی برنامه‌ی «اشاره»، کارگروه‌های تخصصی مرتبط با حوزه‌ی کاری هر یک از کارشناسان برنامه اعم از موضوعات خانواده، کیفری، حقوقی و… تشکیل شده و هم‌اکنون مشغول فعالیت هستند.
اسلامی ضمن تقدیر از کارشناسان برنامه‌ی تلویزیونی «اشاره» به جهت حُسن هم‌کاری و تعامل با معاونت اجتماعی اظهار داشت: عوامل تولید و پخش برنامه‌ی «اشاره» نیز در زمینه‌ی ارتقای آگاهی‌های عمومی و حساس‌سازی جامعه نسبت به مقوله‌ی پیش‌گیری از جرم تلاش کردند.



ارسال نظر


آخرین خبرها