کد خبر: 58484 | زمان مخابره: 8:45:27 - پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

حضور ۳۵دونده خارجی در ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در کرمان

مدیر برنامه‌ ریزی ابرماراتن بین‌ المللی با بیان اینکه این ابرماراتن از ۱۱ تا ۱۹ اردیبهشت سال جاری در کویر لوت منطقه شهداد کرمان برگزار می ‌شود گفت: ۳۵ دونده خارجی در ابرماراتن بین‌ المللی راه ابریشم ایران حضور دارند.

به گزارش  نشانه نیوز ، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، پائولو بارگینی در نشست کادر اجرایی این ابرماراتن با رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان گفت: این دوندگان از ۱۰ کشور آلمان، نروژ، ایتالیا، مراکش و غیره در این مسابقه حضور خواهند یافت.

 

ی ادامه داد: دو دونده مراکشی که از حرفه ‌ای‌ ترین دوندگان دنیا هستند و همچنین قهرمانانی دیگر نیز در این مسابقه حضور دارند.
بارگینی که خود یکی از قهرمانان ماراتن دنیاست افزود: با برگزاری این ابرماراتن می توان ایران، استان کرمان و کویر بسیار زیبای این منطقه را به جهان معرفی کرد و از نظر مهمان ‌نوازی و حرفه‌ای بودن افراد فعال در این برنامه، امیدوارم بتوانم ۳۰ ماراتن را در کرمان برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید برای شناساندن ایران و کرمان به کشورهای دنیا در این برنامه تلاش بسیار انجام داد زیرا معرفی حرفه‌ ای بودن و خوب بودن ایرانی ها به افرادی که خارج از این کشور هستند کار سختی است.
وی بر حفظ کویر و جاذبه های طبیعی آن تاکید کرد و گفت: قول می دهیم همانگونه که کویر را از شما تحویل گرفته‌ ایم آن را به شما برگردانیم و در حفاظت از آن در طول برگزاری ابرماراتن کوشا باشیم.
بارگینی همچنین از حضور خبرنگاران و عکاسان خارجی در مدت برگزاری ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در کویر لوت کرمان خبر داد و گفت: باید همه امور در حد استاندارد و با دقت بالا انجام شود تا انعکاس خوبی برای ایران و کرمان در پی داشته باشد.
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی کرمان نیز با بیان اینکه برگزاری مسابقه ابرماراتن در توسعه و رونق گردشگری این استان بسیار تاثیرگذار است افزود: کویر کرمان یکی از جاذبه های گردشگری ایران و کرمان است که تاکنون ناشناخته مانده و این مسابقه می تواند به معرفی بیشتر آن کمک کند.
مهدی سیاوشی خاطرنشان کرد: مدیریت کویر لوت با توجه به روند افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه باید تعیین تکلیف شود تا از تخریب محیط کویر جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه این ابرماراتن یکی از مهمترین رویدادهای سال ۹۵ استان کرمان خواهد بود تصریح کرد: امنیت خوبی در کویر وجود دارد که برگزاری این مسابقه می تواند مُبلغ خوبی برای امنیت و معرفی کویر باشد.
ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در مسافت ۲۶۰ کیلومتر و در مسیرهای متفاوت و حتی در منطقه گندم بریان به عنوان گرمترین نقطه دنیا برگزار خواهد شد.
مسابقه فوق ماراتن به رقابت هایی گفته می شود که مسیر دوی آنها بیش از ۴۲ کیلومتر باشد.



ارسال نظر


آخرین خبرها