کد خبر: 59003 | زمان مخابره: 15:23:37 - چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون موجب تولید فرآوده‌های نوین می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون سبب تولید فرآوده‌های نوین می‌شود.

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا مهدی‌زاده  در کمیته استانی انتقال خون استان کرمان اظهار داشت: با وجود تاکیدهایی که سازمان انتقال خون بر جدایی بانک خون بیمارستان‌ها از فضای آزمایشگاهی دارد، اما در بازدیدهای صورت گرفته چنین موردی را شاهد نیستیم.

وی بیان داشت: بعضا در بازدیدهای بیمارستانی یخچال و فریز نگهداری فرآورده‌های خونی مجزا نیست و از نمایندگان بیمارستانی درخواست داریم تا برای به روزرسانی امکانات بانک خون تلاش بیشتری داشته باشند.

مهدی‌زاده با اشاره به اهمیت تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون در راستای ارزش‌گذاری خدمات ارائه شده از سوی سازمان عنوان کرد: تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون به نفع بیمار، بیمارستان و بیمه‌هاست.

وی ادامه داد: به ازای فرآورده‌هایی که در اختیار بیمارستان و بیمار قرار می‌گیرد، هزینه آن را بیمار می‌پردازد و در نهایت ۴ هزار تومان است و سازمان انتقال خون می‌تواند به سمت تولید فرآورده‌های نوین روی آورد که به نفع بیمار است و عوارض کمتری را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد:با تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون مدیریت بهتری روی عرضه خون صورت می‌گیرد و پزشکان نیز باید دانش خود را بالا ببرند که خون اضافه به بیمار تزریق نشود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: تعرفه دریافت شده از ارایه خدمات انتقال خون برای تولید فرآورده‌های نوین و بهتر هزینه می‌شود.

وی بیان داشت: تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون کاری است که در کشورهای پیشرفته در حال انجام است و از سال گذشته نیز در ایران آغاز شده است.

مهدی‌زاده افزود: خون به عنوان کالای گرانبها که به دلیل رایگان بودن ارزش چندانی نداشت با تعرفه‌گذاری مورد اهمیت و ارزش بیشتری قرار می‌گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها