کد خبر: 59006 | زمان مخابره: 15:25:07 - چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

رفسنجان میزبان بازی‌های بومی‌محلی کشور

فرماندار رفسنجان گفت: رفسنجان در شهریورماه سال جاری میزبان بازی‌های بومی‌محلی کشور است.

به گزارش  نشانه نیوز،  حمید ملانوری  در حاشیه جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در محل فرمانداری با تبریک میلاد علی‌اکبر(ع) اظهار داشت: امیدواریم جوانان ما از آن حضرت الگوپذیری کنند.

وی با اشاره به سند توسعه شهرستان رفسنجان که در گذشته تدوین شده بود، عدم اطلاع دستگاه‌ها را از این سند یادآور شد و افزود: در سند توسعه‌ای که تدوین می‌شود با استفاده از منابع و ظرفیت‌ها سندی کاربردی تدوین می‌کنیم.

فرماندار رفسنجان به ستاد مثلث توسعه اقتصادی که به ابتکار استاندار کرمان ایجاد شده است، اشاره و بیان داشت: باید بتوانیم با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های موجود اقتصاد و فرهنگ شهرستان را نجات دهیم و اقتصادی مردمی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در برخورد با آسیب‌ها هم باید رویکرد اجتماعی داشته باشیم چراکه هر جا مردم پای کار بودند موفقیت حاصل شده است.

ملانوری تأکید کرد: نباید چشم‌انتظار منابع دولتی باشیم، این انتظار با وجود وضعیت اقتصادی کشور به‌دور از منطق است.

وی خاطرنشان کرد: در شهریور ماه سال جاری همایش «رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه» را برگزار می‌کنیم که این همایش یک هفته است و از نخبگان شهرستان که خارج از رفسنجان و کشور هستند در این همایش دعوت می‌شود.

ملانوری با اشاره به کمیته‌های ۱۲گانه این همایش ابراز داشت: کمیته‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات، اقتصاد مقاومتی، شناسایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، شناسایی و دعوت از نخبگان، فرهنگ و هنر و ورزش، نمایشگاهی، دانشگاه و اقتصاد، حوزه‌های علمیه و اقتصاد، گردشگری و میراث فرهنگی از جمله این کمیته‌ها هستند.

وی ادامه داد: کمیته‌های صنعت، معدن و تجارت، توسعه و عمران شهری و روستایی، اقتصاد مقاومتی، جوانان و بانوان و کمیته آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌ زیست دیگر کمیته‌هایی هستند که در این همایش فعالیت دارند.

فرماندار رفسنجان شناسایی طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از اهداف این همایش برشمرد و افزود: به‌ طور مثال دانشگاه علوم‌ پزشکی با خدمات مناسبی که انجام می‌دهد و می‌تواند در حوزه گردشگری توریست‌ درمانی را اجرا و عملیاتی کند و با توجه به راه‌اندازی پروازهای عتبات خدمات درمانی به توریست‌ها انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همایش مذکور تجلیل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، واقفان و نخبگان را داریم و نمایشگاهی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان رفسنجان بر پا می‌شود.

ملانوری متذکر شد: نخستین جشن ملی پسته هم در قالب این همایش برگزار می‌شود و میزبانی بازی‌های بومی محلی کشور همزمان با این همایش برگزار می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها