کد خبر: 59140 | زمان مخابره: 18:33:15 - دوشنبه 3 خرداد 1395 | بدون نظر | |

زمینه‌های متنوعی برای همکاری کرمان و اتریش وجود دارد

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: کرمان و اتریش در زمینه‌های متنوعی از جمله گردشگری، صنعت و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند همکاری داشته باشند.

به گزارش  نشانه نیوز، سید مهدی طبیب‌زاده  در نشست اقتصادی کرمان با وزیر اقتصاد اتریش و هیأت همراه اظهار داشت: این سفر آغاز ارتباط گسترده اقتصادی و فرهنگی بین اتریش و کرمان باشد.

وی بیان داشت: کرمان ۱۱ درصد از مساحت، ۱۰ درصد منابع آبی، ۲۵ درصد باغ‌ها و ۳۲ درصد معادن ایران را دارد و به لحاظ زیرساخت‌ها نیز از موقعیت خوبی برخوردار است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان ادامه داد: اتریش نیز به معدن متکی است و با استفاده تکنولوژی بالا به رشد قابل توجهی در صنعت رسیده و انتقال تجربیات می‌تواند مسیر را برای ما کوتاه‌تر کند.

طبیب‌زاده ابراز داشت: برنامه بلندپروازانه‌ای در بخش دولتی و خصوصی استان کرمان برای رشد کرمان داریم و رشد ۸٫۵ درصد در سال را برای سال آینده دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: رشد کرمان نسبت به کل کشور یک درصد عقب‌تر بوده است و در برنامه پنج ساله آینده رشد کرمان از رشد کشور بیشتر خواهد بود.

این فعال بخش خصوصی یادآور شد: سرمایه‌گذاری خوبی در حدود ۴۰ میلیارد دلار در استان کرمان در حال انجام است و می‌خواهیم از تجربه اتریش در رشد سریع صنعتی کرمان استفاده کنیم.

طبیب‌زاده ادامه داد: می‌خواهیم در زمینه‌های دانش‌بنیان و بودن افزایش تکنولوژی از تجربه اتریش استفاده کنیم، زیرا اتریش این مسیر را طی کرده است.

وی زمینه‌های همکاری بین کرمان و اتریش را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما مطلع هستیم اتریش در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر به خوبی کار کرده است و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند یکی از زمینه‌‌های همکاری بین کرمان و اتریش باشد.

طبیب‌زاده اضافه کرد: توریسم نیز یکی دیگر از زمینه‌های همکاری بین کرمان و اتریش است و این در حالی‌ است که اتریش سرزمین دریا و جنگل و کرمان دارای چهار فصل است و در تمام فصل‌ها می‌توانیم تبادل گردشگر داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری با اتریش است و در گذشته با شرکت‌های اتریشی همکاری‌هایی انجام داده‌ایم و حجم این سرمایه‌گذاری‌ها بیش از یک میلیون یورو بوده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها