کد خبر: 59161 | زمان مخابره: 17:27:09 - سه شنبه 4 خرداد 1395 | بدون نظر | |

برگزاری سوگواره استانی تعزیه ده زیار با نگاه تخصصی/ تعزیه به عنوان یک میراث معنوی باید حفظ شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان گفت: آیین مذهبی تعزیه به عنوان یک میراث معنوی و فرهنگی باید حفظ شود.

به گزارش  نشانه نیوز، “مهدی ملانوری” صبح امروز سه شنبه چهارم خردادماه ۹۵ در نشست خبری چهارمین سوگواره استانی تعزیه ده ‌زیار کرمان اظهار کرد: تعزیه مراسم آیینی با سابقه چند صد ساله است که مردم به واسطه ارادت به اهل‌بیت(ع) در طول تاریخ شکل ‌گیری علاقه ‌مندی خود را نسبت به آن نشان داده‌ اند.

وی با اشاره به اینکه آیین مذهبی تعزیه به عنوان یک میراث معنوی و فرهنگی باید حفظ شود افزود: چهارمین سوگواره استانی تعزیه ده‌زیار کرمان با نگاه کاملا فنی، هنری و تخصصی به این موضوع برگزار می‌شود و جنبه مسابقه ‌ای ندارد.

ملانوری با بیان اینکه در برنامه ‌های فرهنگی باید دو موضوع را مدنظر داشت تصریح کرد: نخست باید کارها را از همه مناطق جغرافیایی کشور دید، یعنی زمانی که برنامه فرهنگی و هنری خوبی پایه‌ ریزی شود ولو اینکه در روستا باشد وظیفه ما حمایت از آن است.

وی یادآور شد: دومین موضوع، تاکیدی است که دولت بر واگذاری امور به مردم دارد که در این سوگواره‌ها به طور اخص و ویژه قابل ملاحظه است چراکه دولت نمی تواند همه امور را تصدی‌ گری کند، اما باید از کارهای مردمی حمایت، نظارت و پشتیبانی کند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان گفت: انجمن تعزیه به عنوان مکانی تخصصی به حوزه تعزیه می‌ پردازد و در کنار هم می‌ تواند کمک کند تا برنامه‌ های فرهنگی به بهترین شکل اجرا شوند.

یادآوری می شود: هفت تا ۱۶ خرداد ماه جاری به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و با هدف پاسداشت ارزش ‌های حسینی و اعتلای مفهوم غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی، سوگواره استانی تعزیه در روستای ده‌ زیار کرمان برگزار می‌ شود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها