کد خبر: 59166 | زمان مخابره: 17:31:39 - سه شنبه 4 خرداد 1395 | بدون نظر | |

نماز، اخلاق و معنویت را در جامعه گسترش می‌دهد

امام جمعه موقت کرمان گفت: نماز می‌تواند اخلاق و معنویت را در جامعه گسترش و توسعه دهد.

به گزارش  نشانه نیوز، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در همایش نماز، انتظار و ایثار با گرامیداشت ولادت امام زمان (عج) اظهار داشت: انتظار به معنی امید به فرج است، یعنی  شب تاریکی که تمام می‌شود و خورشید طلوع می‌کند تا در سایه خورشید برای مشکلاتمان فرجی پیدا شود.

وی بیان کرد: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که از نظر ظاهر صنعتی و تکنولوژی پیشرفته است، اما در معنویت، اخلاق و انسانیت سقوط کرده  و دنیای به ظاهر پیشرفته علمی، دنیای تاریک و ظلمانی که از صفات انسانیت خالی شده است.

عرب‌پور عنوان کرد: امروز ارتباطات پیشرفت‌هایی اعجاز برانگیز و حرکت‌های بسیار سریع دارد، اما این ارتباطات نتوانسته دردهای بشریت را تسکین و به انسانیت ارزش دهد.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: ما منتظریم تا شب ظلمانی پایان پذیرد و خورشید فرج طلوع کند تا دردهای خود را تسکین دهیم و منتظر آمدن کسی هستیم که به لب‌های خشکیده ما آبی رساند و آن کسی نیست، غیر از حضرت ولی‌عصر (عج) که خداوند وعده ظهورش را در قرآن داده است.

وی گفت: پیغمبر (ص) فرمودند که اگر یک روز از جهان باقی بماند خداوند این راز را آنچنان  طولانی می کند تا مردی از فرزندان من ظهور کند و در راس حکومت قرار گیرد و خدا به واسطه او عدل و داد را برقرار کند که نتیجه آن زندگی روشن و شیرینی است که انسان انتظار آن را می کشد

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: ممکن است رفتارهای ما هم در تعجیل و هم در تاخیر فرج نقش داشته باشد و اگر بتوانیم شرایط ظهور را فراهم کنیم ظهور محقق می‌شود.

عرب‌پور عنوان کرد: نماز می‌تواند اخلاق و معنویت را در جامعه گسترش و توسعه دهد و یکی از شرایط حکومت نماز است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه همه ائمه ما را به ترویج نماز سفارش می‌کنند، بیان داشت: باید انگیزه و عشق به نماز را در مدیران و کارکنان ادارات برای ترویج به نماز بالا برد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: باید ماه مهمانی خدا را درک کنیم، ماهی که به گفته رسول خدا حتی نفس کشیدن نمازگزار و روزه دار در این ماه متبرک و ثواب دارد.

عرب‌پور افزود: باید به معنویت اهمیت داد که از نماز و روزه نشات بگیرد تا زمینه ظهور فراهم شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها