کد خبر: 59179 | زمان مخابره: 15:06:34 - چهارشنبه 5 خرداد 1395 | بدون نظر | |

شخصیت آسیب دیده زندانیان باید بازسازی شود

رئیس اداره فرهنگی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با تاکید بر اینکه دین اسلام می گوید نگاه به زندانی نباید تحقیرآمیز باشد گفت: باید کمک کرد شخصیت آسیب دیده زندانیان بازسازی شود.

به گزارش  نشانه نیوز،  حجت الاسلام علی مقبلی در جشن نسیم مهر ویژه حمایت از خانواده زندانیان نیازمند با بیان اینکه زندان به عنوان یک واقعیت تلخ در جوامع مختلف وجود دارد افزود: زندان پدیده جدید و نوظهوری در جامعه نیست و در قبل از انقلاب نیز وجود داشته است.
وی ادامه داد: تفاوت زندان در جامعه ما با جوامع غیراسلامی در این است که نظام زندانبانی اسلامی بنا بر انتقام گرفتن از زندانی نیست.
حجت الاسلام مقبلی ادامه داد: باید به خانواده زندانی در کنار نگاه جدید بر مبنای آموزه های اسلامی به زندانیان نیز توجه ویژه کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نیازهای زندانیان و خانواده های آنها، حمایت های مادی است و مراکز حمایتی باید به کمک این افراد بیایند.
وی مسائل اقتصادی را عامل مهمی در بروز تخلف و جرم از سوی افراد دانست و گفت: براساس تحقیق علمی انجام شده در استان کرمان، از مجموع ۷۰۰ زندانی دارای بیش از دو سابقه ورود به زندان، ۶۸ درصد به دلیل مسائل اقتصادی تکرار جرم داشته اند.
حجت الاسلام مقبلی گفت: نامگذاری روز پنجم خردادماه به عنوان روز حمایت از خانواده زندانیان به منظور جلب توجه خیران و نهادهای حمایتی به ارائه کمک های مادی و معنوی به خانواده مددجویان زندان ها انجام شده است.
وی بر توجه ویژه به فرزندان زندانیان تاکید کرد و گفت: مسئولان باید کمک های مادی، معنوی و فرهنگی به خانواده زندانیان را همواره مد نظر قرار دهند.
انجمن حمایت زندانیان استان کرمان، خانواده ۳۰۰ مددجوی زندان های استان کرمان را زیر پوشش دارد.
پنجم خردادماه به عنوان روز حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها