کد خبر: 59183 | زمان مخابره: 15:08:10 - چهارشنبه 5 خرداد 1395 | بدون نظر | |

سه گردشگر اسپانیایی گم شده در کلوت ‎های شهداد نجات یافتند

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان کرمان با اشاره گم شدن سه گردشگر اسپانیایی از ساعت ۱۹ شب گذشته در کلوت های شهداد گفت: امدادگران پس از چهار ساعت جست ‎و جو، موفق به یافتن و نجات این گردشگران شدند.

به گزارش نشانه نیوز، محمد حیدری‌ پور  افزود: شب گذشته دو تیم گردشگری کشور اسپانیا در منطقه کویری کلوت های شهداد در حال گردش بودند که یکی از این تیم ها شامل سه گردشگر به دلیل واژگونی خودرو از تیم دیگر جا می ماند.
وی اظهار کرد: گردشگران اسپانیایی گم شده در کلوت های شهداد به دلیل وارد نبودن به کارکرد جی. پی . اس موفق به اعلام موقعیت خود به تیم امداد و نجات نشدند.
وی گفت: تیم امداد و نجات هلال احمر استان کرمان پس از چهار ساعت جست ‌و جو در عمق ۳۸ کیلومتری کویر موفق به نجات این سه گردشگر اسپانیایی شد.
وی تصریح کرد: پس از تماس تلفنی از مرکز کنترل عملیات سازمان امداد و نجات با جمعیت هلال احمر استان کرمان در زمینه گم شدن این سه گردشگر، بلافاصله عملیات جست ‌و جو و نجات با اعزام سه تیم عملیاتی و ۹ امدادگر در کلوت‌ های شهداد آغاز شد.
وی همچنین با اشاره به واژگونی خودرو این گروه گردشگر اسپانیایی در کلوت ها افزود: مصدومان این حادثه در عمق ۳۸ کیلومتری کلوت ‌های شهداد پیدا و پس از ارائه خدمات امدادی، یک نفر از آنها به مرکز درمانی منتقل شد.
وی از وضعیت مناسب آسیب‌ دیدگان این حادثه خبر داد و خاطرنشان کرد: گردشگران اسپانیایی حادثه ‌دیده در کلوت های شهداد در مهمانسرای جمعیت هلال احمر استان کرمان اسکان داده شدند و عصر امروز چهارشنبه پنجم خرداد به کشورشان باز خواهند گشت.
کلوت ‌های شهداد با فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شهر کرمان و ۴۰ کیلومتری از شهر شهداد منطقه‌ ای کویری محسوب می‌ شوند.
این منطقه در بین زمین شناسان به یکی از قطب ‌های گرمایی زمین معروف است.
بخش شهداد تا کرمان ۹۵ کیلومتر فاصله دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها