کد خبر: 59186 | زمان مخابره: 15:09:23 - چهارشنبه 5 خرداد 1395 | بدون نظر | |

اصول زندانبانی اسلامی بر مبنای اصلاح و تربیت مددجویان است

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: اصول زندانبانی اسلامی بر مبنای اصلاح و تربیت مددجویان زندان ها و ایجاد زمینه بازگشت سعادتمندانه آنها به زندگی فردی و اجتماعی شکل گرفته است.

به گزارش  نشانه نیوز،  علی ولی نیا روز چهارشنبه در جشن نسیم مهر به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان افزود: زندان ها با تکیه بر اقدامات فرهنگی، اجتماعی و علمی تلاش می کنند تا نسبت به بازسازی شخصیت فردی و اجتماعی مددجویان تلاش کنند.
وی اظهار کرد: آمار زندانیان این استان بالا و نگران کننده است؛ در حالی که وجود حتی یک زندانی شایسته نظام اسلامی نیست.
ولی نیا گفت: با تامین امکانات مناسب فرهنگی، رفاهی و ورزشی مناسب در زندان های استان کرمان تلاش شده که اثرگذاری برنامه های اصلاحی و تربیتی افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه زندان را باید دریابیم افزود: برای کاهش آسیب در جامعه باید به سراغ زندانیان و خانواده های آنها رفت تا زمینه های بروز جرم و تخلف را شناخته و در مسیر رفع آنها گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: نمی توان نسبت به مشکلات جامعه در نظامی که بر مبنای خون شهدا شکل گرفته بی تفاوت بود و همه باید احساس وظیفه کرده و برای رفع این مشکلات همت کنند.
وی تاکید کرد: اگر همه ما به انتظارات شهدا از خودمان عمل کرده بودیم، شاهد این حجم زندانی در زندان ها نبودیم.
وی اظهار کرد: امروز که با جمعیت بالای کیفری در زندان ها روبرو هستیم باید همت کرده و این مشکل را برطرف کنیم.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: با تصمیم شورای انقلاب فرهنگی، روزی به عنوان نسیم مهر نامگذاری شد تا از خانواده زندانیان دلجویی شود.
ولی نیا تصریح کرد: روز نسیم مهر به عنوان روز ملی کمک به خانواده زندانیان نامگذاری شده تا به این خانواده ها توجه ویژه ای شود و این امر باید مورد توجه همه مدیران باشد.
وی با تقدیر از اقدامات خیران در کمک به زندانیان ادامه داد: انتظار می رفت که هر سال دولت در روز نسیم مهر اعتبارات ویژه ای را برای کمک به زندانیان و خانواده های آنها اختصاص دهد.
وی تاکید کرد: زندانی اصلی، خانواده زندانیان هستند زیرا مددجویان در محل زندان از امکانات مختلفی از جمله بهداشتی، درمانی، ورزشی و سایر امکانات بهره مند هستند تا در مسیر سالم سازی جسم و روح خود گام بردارند.
ولی نیا گفت: تنها مشکل مددجویان زندان ها، دوری از خانواده است و مشکلات اصلی، بر دوش خانواده هاست.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: البته حجم بالای جمعیت کیفری زندان ها موجب می شود که روند اجرای برنامه های فرهنگی با دشواری های خاصی روبرو شود.
وی افزود: همواره باید به برنامه های علمی و تخصصی تکیه کنیم تا بتوانیم اثرگذاری لازم را در جامعه هدف داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: خانواده زندانیان نیز در مسیر پیشگیری از ورود مجدد مددجویان به زندان نقش مهمی دارند که باید این نقش را به خوبی درک کنند.
انجمن حمایت زندانیان استان کرمان، خانواده ۳۰۰ مددجوی زندان های استان کرمان را زیر پوشش دارد.
پنجم خردادماه به عنوان روز حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها