کد خبر: 59189 | زمان مخابره: 15:11:11 - چهارشنبه 5 خرداد 1395 | بدون نظر | |

بهره‌مندی ۳ روستای بخش چترود کرمان از آب سالم بهداشتی

سه روستای همقاوند،پای سیب و ده زرگر بخش چترود کرمان از آب سالم بهداشتی برخوردار شدند.

به گزارش  نشانه نیوز، “علی رشیدی” مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان درمراسم بهره برداری ازمجتمع آب رسانی پایه سیب از توابع بخش چترود، گفت: علی رغم تلاش های شرکت آبفار استان هنوز تعدادی از روستاها از نعمت آب شرب سالم برخوردار نیستند.

وی افزود: بودجه ها و اعتبارات حوزه آب درکشور تکافوی تامین آب در روستاها  رانمی‌دهد و کار سخت و سنگینی است که بدون همت و همراهی مردم نمی توانیم هزینه ها را تامین و به همه روستاها آب شرب سالم برسانیم.

رشیدی تصریح کرد:با توجه به فرمایشات متعدد رهبر انقلاب مبنی براصلاح الگوی مصرف هنوز ما و مردم به این مقوله به شکل جدی نگاه نکرده ایم و الگوی مصرف آب کشور برگرفته از الگوی مصرف آب درکشورهای پرباران است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان با بیان اینکه نیاز به تغییر نگرش در نحوه مصرف آب داریم افزود: آب رسانی به سه روستای همقاوند،پای سیب و ده زرگر با تلاش همکاران در شرکت آبفار استان و شهرستان کرمان محقق شد.

وی اظهار کرد:۱۰هزار متر لوله گذاری ، ۱۵۰متر خط برق و حفر و تجهیز یک حلقه چاه را برای این آب رسانی تعریف کردیم.

مدیرعامل شرکت آبفار استان با اعلام هزینه ۷۰۰ میلیون تومانی برای این پروژه گفت: به ازاء هرخانوار بیش از ۶ میلیون تومان هزینه شده تا آب به روستا برسد به همین دلیل باید نهایت صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: امروز آب با شرایط سختی بدست می آید و مراحل تصفیه را طی می کند و تامین آب شرب ما گران قیمت است، پس به هیچ وجه نباید در کشاورزی استفاده شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها