کد خبر: 59202 | زمان مخابره: 15:21:56 - چهارشنبه 5 خرداد 1395 | بدون نظر | |

ساخت گنبد حرم امام حسین (ع) در کارگاه کرمان در حال اجراست

قائم‌مقام دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان گفت: با استفاده از پیشرفته‌ترین نوع تکنولوژی دنیا ستون‌های حرم مطهر امام حسین (ع) لاغرسازی شده‌اند و ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) نیز در کارگاه کرمان در حال اجراست.

به گزارش نشانه نیوز، ، علی رحیمی صبح امروز در نشست اعضای ستاد دفتر عتبات عالیات با امام جمعه کوهبنان با اشاره به ایام آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: ما هر چه داریم از حضرت امام خمینی (ره) و شهداست که کشور ما را در مقابل تهدیدها و تحریم‌های دشمنان بیمه کردند تا دیگر دشمن قدرت و فکر تجاوز را نداشته باشد.

وی ادامه داد: دشمن با قدرت به مرزهای کشور ما حمله کرد اما باور نمی‌کرد که مردم خرمشهر با کمترین تجهیزات و امکانات بیش از ۴۰ روز در برابر آنان مقاومت کنند، البته امروز هم ما شاهد همان جنایت‌ها به دست گروه داعش هستیم.

قائم‌مقام دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان تاکید کرد: امروز سردار سلیمانی که از افتخارات بزرگ ایرانیان و جهان اسلام محسوب می‌شود به عنوان چهره‌ای محبوب و مشهور در کل جهان است و با تمام وجود و توان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) و حرمین شریفین خدمت می‌کند.

وی یادآور شد: باید بر خود ببالیم که خداوند این توفیق را به مردم ایران اسلامی ارزانی داشته که بانی و خادم عتبات هستند و با اجرای پروژه‌های عظیم گام‌های بلندی در راستای خدمت به اهل بیت (ع) و زائرین گرامی برمی‌دارند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در جهان متقاضی بودند تا در ساخت حرم امام حسین (ع) و اجرای پروژه‌های عتبات گام بردارند، اما به لطف خداوند و برکت خون پاک شهیدان این مهم را ایرانیان عهده‌دار شدند و در پرتو منویات مقام معظم رهبری خیران و متخصصان بی‌ادعا کارهای بزرگی را انجام می‌‌دهند.

قائم‌مقام دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ابراز داشت: با استفاده از پیشرفته‌ترین نوع تکنولوژی دنیا ستون‌های حرم مطهر امام حسین (ع) لاغرسازی شده‌اند و ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) نیز در کارگاه کرمان در حال اجراست و مردم دیار کریمان در خرید خشت‌های طلای گنبد نذورات خوبی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: البته در هزار سال گذشته هم ایرانیان با جان و دل در ساخت اماکن مقدسه عتبات عالیات نقش داشته‌اند و در حال حاضر هم بیش از ۱۵۶ پروژه در حال کار در عتبات داریم که ساخت گنبد و لاغرسازی ستون‌های حرم امام حسین (ع) گل سرسبد آنهاست.

قائم‌مقام دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ادامه داد: سعی شده در دفتر عتبات شهرستان‌ها از وجود ائمه جمعه به عنوان نقش کلیدی و محوری استفاده شود، لذا شاهد فعال شدن این دفاتر طی سه سال گذشته بوده‌ایم و یکی از دلائل فعالیت بیشتر، عنایت ویژه مقام معظم رهبری و حضور سه نماینده معظم‌له در این ستاد است.

وی بیان داشت: باید زمینه به گونه‌ای طراحی شود که تمام عاشقان و ارادتمندان به اسلام و انقلاب اسلامی همانند دوران دفاع مقدس بتوانند در این کار فرهنگی بزرگ مشارکت داشته باشند و نذورات خود را در بهترین اماکن خرج کنند و اعضای دفاتر ستاد بازسازی عتبات به عنوان سفیران معنوی وظیفه‌ای خطیر را بر عهده دارند.

رحیمی گفت:ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان آمادگی دارد تا از وجود نیروهای متخصص در مهارت‌های جوشکاری، بنایی، کارگر ساده، حفاری، آشپزی و … بهره ببرد و شهرستان کوهبنان از داشتن چنین نیروهای متخصصی غنی است و با توجه به وجود معادن زغال‌سنگ، نیروی متخصص حفاری در کوهبنان وجود دارد.

 در پایان حاضران از فضاهای در نظر گرفته شده شهرداری و شورای شهر کوهبنان به منظور راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی برای عتبات عالیات بازدید کردند.



ارسال نظر


آخرین خبرها