کد خبر: 59212 | زمان مخابره: 15:29:27 - چهارشنبه 5 خرداد 1395 | بدون نظر | |

اقتصاد مقاومتی ؛ الگوی توسعه پویا و متوازن است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی هرگز اقتصاد ریاضتی و تاب آوری نیست.

به گزارش  نشانه نیوز؛ محمدرضا پور ابراهیمی افزود: اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهم و ضروری کشور است با توجه به جمیع جوانب و شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم است تمرکز و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و سیاست هایی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر عملیاتی کردن برنامه اقتصاد مقاومتی نشان دهنده اهتمام جدی مسئولان و برنامه ریزان به مسائل حوزه اقتصاد و ضرورت اتخاذ تدابیری هوشمندانه برای برون رفت از مشکلات موجود به دور از هر گونه اقدام شعاری و برخوردهای کلیشه ای است.

پورابراهیمی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی بعنوان یک راهبرد کلان ملی باید به برنامه منطقه ای و در نهایت فرهنگ عمومی تبدیل شود تا اهداف و نتایج این مهم فراگیر و ملموس باشد. برای تحقق چنین هدفی شناسایی و تحلیل درست موانع تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین بررسی راهکارهای غلبه بر این موانع از ضروریات است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک الگو و دستورالعمل عمومی همانند اقتصاد ریاضتی نیست که به صورت دستوری و بخشنامه ای از بالا به پائین اعمال شود، این مهم باید بر اساس مقتضیات اقتصادی هر منطقه تدوین، تبیین و عملیاتی شود.

نماینده مجلس نهم با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی مستلزم فعالیت ها و اقداماتی مبتنی بر عدالت و توسعه متوازن است، گفت: تسری مفهوم عملیاتی اقتصاد مقاومتی در جامعه، مستلزم پاسخگویی منطقی و شفاف مسئولان و برنامه ریزان به سئوالات شهروندان و فعالان حوزه اقتصاد و برآورده ساختن حداقل نیازهای آنان است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین عناصر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پویا سازی دستگاههای اجرایی، اهتمام به مدیریت دانایی محور و … است و یکی از کلیدی ترین مولفه در فرآیند تحقق اهداف بلند اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها