کد خبر: 59227 | زمان مخابره: 10:15:51 - پنجشنبه 6 خرداد 1395 | بدون نظر | |

استعفای مدیران عامل باشگاه‌های مس کرمان و رفسنجان/صنعت مس علاقه‌مند نیست هزینه باور و انتخاب مسئولان محلی را بپردازد

لیگ دسته یک فوتبال کشور با نتایج مشابه برای دو تیم مس کرمان  و رفسنجان به اتمام رسید و نتایج اخیر شروعی برای اظهارنظرهای مختلف در مورد مدیریت و تصمیمات ورزشی در شرکت مس بود.

به گزارش  نشانه نیوز، دبیر اجرایی کمیته راهبری فرهنگ و ورزش صنعت مس و رئیس هیات مدیره باشگاه مس کرمان در جمع خبرنگاران و در ترسیم تحولات آینده ورزش صنعت مس گفت: یکی از گسست‌های مهم ورزش مناطق که در سیاست‌ها و رویکرد صنعت مس موثر بوده، ضعف مدیریت ورزشی در مناطق است. ما با اعتقاد به واگذاری مدیریت برنامه‌ریزی و اجرایی با تفویض اختیارات به مناطق، فضا و فرصت رشد و تعالی مدیریت را فراهم کردیم و امیدواریم از این فرصت‌ حداکثر استفاده برای رسوب این تجربیات و بهره‌گیری از آنها به عمل آید. گرچه این تفویض‌ اختیارات گاهی احتمال خطا و اشتباه را افزایش می‌دهد اما در دراز مدت این فرصت را به مدیران بومی خواهد داد که توانمند شوند و آینده مدیریتی ورزش منطقه را تضمین کنند.

“مرتضی دلاوری” در پاسخ به این سوال سال گذشته اعلام کردید که دیگر تمایلی به حضور در هیات مدیره باشگاه مس کرمان ندارید چه شد که همچنان در این سمت باقی‌ ماندید؟ تصریح کرد: در سال گذشته برخی از باشگاه‌ها گلایه داشتند که با توجه مسئولیت در کمیته راهبری صنعت مس چرا تنها عضو یک باشگاه هستید و شاید این موضوع باعث نگاه ویژه به این باشگاه باشد. علاقه شخصی خودم هم خارج شدن از این سمت بود اما با توجه به صلاحدید مدیریت عالی مس این اتفاق نیفتاد و در این سمت باقی ماندم.

دلاوری ادامه داد: وظیفه اصلی من در هیات مدیره برقراری ارتباط باشگاه با صنعت مس و جذب منابع مالی بود؛ در واقع نقشی که برای باشگاه مس کرمان و دیگر باشگاه‌های صنعت مس در چارچوب بودجه مصوب مجمع انجام دادم. اما امسال در تلاش برای بهره‌گیری از افراد موثر صنعت مس مستقر در منطقه برای ایفای این نقش هستیم. این امر هم به منفعت باشگاه کرمان است و هم فرصتی برای اجرای سیاست‌های کلان و امور نظارتی ایجاد خواهد کرد.

وی درباره آخرین وضعیت ورزش مس به خصوص باشگاه مس رفسنجان گفت: شرایط در این سال‌ها به گونه‌ای رقم خورده که نه تنها قدر حمایت صنعت مس در ورزش و سرمایه‌گذاری در آن دانسته نمی‌شود بلکه این حمایت گاهی وجه‌المصالحه دعواهای درون منطقه‌ای و رقابت‌های کاذب بین ‌شهرها و گروه‌های ذی‌نفع می‌شود و طبیعتا ما به این مسئله واقفیم و علاقه‌مندیم سرمایه‌گذاری به نحو اثرگذاری صورت گیرد.

رئیس هیات مدیره باشگاه مس کرمان گفت: به مسئولان محلی نیز اعلام کرده‌ایم که اگر درباره رویه‌های موجود نظری دارند، صراحتا مطرح کنند تا مس فقط در نقش حامی و ناظر ظاهر شود. بنابراین در حال حاضر در انتظار پاسخ مسئولان شهرستان رفسنجان هستیم.

دلاوری با بیان اینکه مجمع سهامداران شرکت مس هر ساله بودجه‌ای را برای ورزش مناطق ذی‌نفع تصویب کرده است اظهار کرد: امسال نیز این پیشنهاد به مجمع داده خواهد شد و در صورت تصویب به این مناطق اختصاص داده می‌شود. شرکت مس مانند برخی صنایع از جمله فولاد سپاهان، ذوب‌آهن یا خودروسازان، یک کارخانه مستقر در یک شهر نیست بلکه در مناطق مختلف کشور گسترده شده است و تشکیلات متمرکز ورزش حرفه‌ای ندارد و این صنعت در شهرهای مختلف باشگاه‌هایی برای پرداختن به ورزش دایر کرده و برای خود نقشی فراتر از نظارت‌های راهبردی و کنترل مالی قائل نیست. بنابراین مسئولان این مناطق باید تصمیماتی بگیرند که تبعات اجتماعی آن مزاحمتی برای صنعت نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری این تصمیم‌گیری به مسئولان به معنی ایجاد یک تیم قدرتمند به جای دو تیم است؟ اظهار کرد: ممکن است ما هم مانند خیلی از افراد به این جمع‌بندی رسیده باشیم که حضور دو تیم از یک شرکت و یک استان در رقابت‌های فوتبال لیگ دسته یک ایراداتی دارد. پیشنهادهای مشخصی برای تغییر اوضاع ارایه شده تا سرمایه‌گذاری‌های صنعت در ورزش مناطق اثرگذارتر شود اما تصمیم نهایی را باید مسئولان مناطق اتخاذ کنند.

دبیر اجرایی کمیته راهبری فرهنگ و ورزش صنعت مس تصریح کرد:  آنها باید دلایل تصمیم‌شان را با مخاطبان بازگو کنند. طبیعتا هر انتخابی هزینه‌ای دارد و صنعت مس علاقه‌مند نیست هزینه باور و انتخاب مسئولان محلی را بپردازد.

رئیس هیات مدیره باشگاه مس کرمان افزود: ممکن است مسئولی با هزینه کردن در فوتبال حرفه‌ای به دلایل موجهی مانند؛ آماده نبودن زیرساخت‌ها، محرومیت منطقه، کم‌توجهی به جوانان، بازده بالاتر در فعالیت‌های مشابه یا هر دلیل دیگری مخالف باشد. این مسئولان باید نظرات خود را مطرح کنند و با گفتگو زمینه را برای انتخاب مناسب‌تر فراهم آورند.

دلاوری با تاکید بر اینکه میزان بودجه‌ای که مس به ورزش این صنعت تخصیص می‌دهد، مشخص است اظهار کرد: می‌توان این بودجه را را صرف خرید چند بازیکن خوب و مربی نامدار از سراسر کشور کرد و به احساسات و عواطف علاقه‌مندان پاسخ گفت یا صرف توسعه و تجهیز زیرساخت‌های ورزش، ورزش پایه و بهره‌وری بالاتر کرد. صنعت مس برای هر دو انتخاب یا حتی انتخاب‌های دیگر احترام قائل است و نقش حمایتی و نظارتی خود را انجام خواهد داد. برای اینکه امور در مجرای صحیح خود قرار گیرد و گشایشی حاصل شود باید فراتر از هیجانات و عواطف تصمیم گرفت و در مسیر یک افق مشخص و آینده پیش‌بینی شده حرکت کرد.

و درباره آخرین وضعیت تغییر مدیران باشگاه‌های مس کرمان و رفسنجان نیز گفت: ملاک اصلی، ثبات در مدیریت است. هیچ کدام از مدیران سابق نیز به اراده ما نرفتند. در حال حاضر مدیران عامل باشگاه‌های مس کرمان و رفسنجان به صورت شفاهی و کتبی استعفا داده‌اند تا فرصت برای تصمیم‌گیری فراهم باشد. انشاءالله در آینده با هیات امنای باشگاه‌ها مشورت خواهد شد و بهترین تصمیم اخذ می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها