کد خبر: 59240 | زمان مخابره: 15:05:54 - شنبه 8 خرداد 1395 | بدون نظر | |

رئیس دادگاه مطبوعات: جرائم مطبوعاتی در کرمان اندک است

رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان و دادگاه مطبوعات کرمان گفت: اصحاب رسانه در سطح استان کرمان، افراد متدین و آشنا به حقوق و تکالیف قانونی هستند و بر این اساس، جرائم مطبوعاتی در سطح استان اندک و ناچیز است.

به گزارش نشانه نیوز،   حسین روحانی افزود: اهم جرائم مطبوعات؛ توهین، افترا، نشر اکاذیب، تحریک و تشویش مردم و اقدام علیه امنیت داخلی یا سیاست خارجی کشور، توهین به مقدسات و دین مبین اسلام، توهین به مقام معظم رهبری یا مراجع مسلم تقلید، انتشار عکس و تصویر خلاف عفت و اخلاق عمومی و افشای اسرار شخصی افراد و افشای اسرار نظام است.
وی گفت: مطبوعات باید اخلاق حرفه ای را در نقد افراد و مطالب دیگران رعایت کرده و به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کنند و به یقین ضمن حفظ امنیت روانی جامعه، موجبات شکوفایی را نیز فراهم خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه مطبوعات نقش کلیدی در آگاه سازی مردم از حقوق و وظایف خود همچنین پیشگیری از وقوع جرم دارند افزود: فلسفه وجودی مطبوعات بالا بردن سطح آگاهی عمومی جامعه در ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.
رئیس دادگاه مطبوعات استان کرمان بیان کرد: از آنجا که مهمترین هدف و برنامه قوه قضائیه در بعد اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرائم و اختلافات حقوقی است و منشاء بسیاری از این مسائل در بی اطلاعی افراد از حقوق و تکالیف قانونی است، مطبوعات در تحقق این مهم، نقش اساسی دارند.
این خبر می افزاید: طی حکمی از سوی آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه حسین روحانی به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کرمان منصوب شد.
حسین روحانی از سال ۱۳۷۴ در امر قضا مشغول به خدمت است.



ارسال نظر


آخرین خبرها