کد خبر: 59258 | زمان مخابره: 15:19:30 - شنبه 8 خرداد 1395 | بدون نظر | |

طرح “گلدان به جای قلیان” الگوی خوبی برای کشور است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کمپین نفس بکش و طرح جایگزینی گلدان به جای قلیان می تواند الگوی خوبی باشد تا هر کدام از ما بتوانیم کمپین هایی در محلات، خانواده ها و مناطق خود تشکیل دهیم.

به گزارش  نشانه نیوز، 
“محمودمحمودی نیا” در مراسم جشن کمپین مردمی”نفس بِکِش” با شعار “قلیان سَمی برای سلامت خانواده” و اجرای طرح “گلدان به جای قلیان” که به همت انجمن دانش ورزان جوان و همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: کاری که امروز انجام شده داوطلبانه است و حضور و شور خانواده ها در این کمپین نشان دهنده مردمی بودن کار می باشد.

وی افزود: برای برگزاری این جشن بزرگ و باشکوه سمن ها به صورت ویژه پای کار آمده و دستگاه ها هم همراهی کردند تا چنین برنامه ای در هفته مبارزه با دخانیات برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان کرد: جامعه ما در دوره کنونی احتیاج به مراقبت دارد، نیاز این جامعه سلامت است و قطعا وقتی که شما مردم دور هم جمع و همراه و همدل شوید و سمن ها و دستگاه ها نیز همت کنند می توان حرکت های بسیار خوبی انجام داد.

محمودی نیا گفت: این کمپین می تواند الگوی خوبی باشد تا هر کدام از ما بتوانیم کمپین هایی در محلات، خانواده ها و مناطق خود تشکیل دهیم و مطمئنا تاثیر خود را خواهد گذاشت چراکه آرامش خاطر و نشاط در زندگی با برنامه های مختلف به ویژه فعالیت های ورزشی ایجاد شده و تخلیه هیجانی ایجاد می کند و به این شکل می توان از جوانان به خوبی مراقبت کرد.

وی افزود: امیدوارم همه ما جهت ارتقا سلامت خانواده های خود پای کار باشیم و به این بیاندیشیم که باید تک تک ما فضای سازنده و مثبت ایجاد کنیم ضمن اینکه به اعتقاد من علی رغم همه مشکلات و کمبودها می توان با تکیه بر نیروی انسانی یعنی استفاده از توان و ظرفیت ورزشکاران، فعالین دستگاه های اجرایی و به ویژه سمن ها کارهای بزرگی انجام داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این طرح ابداعیِ کمپین نفس بکش و جایگزینی گلدان به جای قلیان در جای جای استان و کشور ما ترویج یابد تا شاهد سلامت روزافزون افراد جامعه باشیم.

یادآوری می شود: در مراسم جشن کمپین نفس بکش و طرح جایگزینی گلدان به جای قلیان، طوماری توسط مسوولین و مردم به امضا رسید؛ متن این طومار چنین است” ما امضا کنندگان این طومار خواستار زندگی سالم در هوایی بدون دود کشنده قلیان هستیم و از مسئولین می خواهیم با هماهنگی با یکدیگر و جدیت در انجام امور محوله زمینه های شکل گیری جامعه ای سالم و عاری از آلودگی های دخانی را برایمان به ارمغان آورند و همگی با هم تلاش می کنیم تا قلیان ها را به گلدان تبدیل کنیم و فرزندانمان را در مسیر سلامتی و تفریح سالم قرار دهیم.”



ارسال نظر


آخرین خبرها