کد خبر: 59265 | زمان مخابره: 15:27:35 - شنبه 8 خرداد 1395 | بدون نظر | |

آغاز مرحله دوم ثبت نام معافیت جریمه مشمولان غایب در سال ۹۵

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان از آغاز ثبت نام مرحله دوم ثبت نام معافیت جریمه مشمولان غایب در سال ۹۵ در کرمان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ” نشانه نیوز” سرهنگ محمود پارسا در گفتگو با مهر اظهار کرد: افراد متقاضی طرح جریمه مشمولان دارای بیش از هشت سال غیبت، با توجه به تصویب ماده واحده قانون بودجه سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به دولت برای اجرایی شدن بخش های مختلف و ارتباط بند «ب» تبصره ۱۱ ماده واحده قانون مذکور، این دستور العمل در سال ۹۵ نیز اجرایی و تصویب سازمان نظام وظیفه عموممی ناجا در استان ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: برابر این قانون کلیه مشمولانی که تا پایان سال ۹۵ حداقل هشت سال غیبت داشته باشند در شمول قانون قرار می گیرند و مبالغ جریمه نیز همانند سال ۹۴ محاسبه می شود .

سرهنگ پارسا اظهار کرد: میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، بر اساس مدارک تحصیلی متقاضیان محاسبه می شود لذا این مبلغ برای افراد دارای مدرک زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکتری پزشکی ۴۰ میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان است.

پارسا افزود: به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ۱۰درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود؛ براساس این قانون، مشمولان غایب متاهل از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

وی افزود: مرحله دوم ثبت نام معافیت جریمه از هم اکنون آغاز شده است و متقاضیان می توانند برای تکمیل مدارک خود به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها