کد خبر: 59871 | زمان مخابره: 14:24:31 - پنجشنبه 3 تیر 1395 | بدون نظر | |

نمایندگان کرمان در کمیسیون های مجلس دهم

با تشکیل کمیسیون های تخصصی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نمایندگان استان کرمان در ترکیب این کمیسیون ها حضور پررنگی دارند.

به گزارش  نشانه نیوز،  نمایندگان مردم استان کرمان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب دو کرسی ریاست کمیسیون و دو کرسی نایب رئیسی کمیسیون در مجلس دهم نقش موثری در تصمیم گیری و وضع قوانین دارند که مطمئنا در توسعه و پیشرفت استان هم موثر است.
محمدرضا پورابراهیمی منتخب اول مردم کرمان و راور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم برگزیده شد.
وی همچنین نایب رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس دهم است.
پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه و نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس نهم بود.
محمدمهدی زاهدی دیگر نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس نهم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در سمت خود ابقا شد.
وی مجلس نهم ریاست مجمع نمایندگان استان کرمان را برعهده داشت که در مجلس دهم جای خود را به حسین امیری نماینده زرند و کوهبنان داد.
حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در دوره های ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با سابقه ترین نماینده استان است که نایب رئیسی کمیسیون انرژی مجلس دهم را برعهده دارد.
وی در مجلس نهم سخنگوی این کمیسیون مهم بود.
یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد که نخستین بار به بهارستان راه پیدا کرد کرسی نایب رئیسی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی را به دست آورد.
وی سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس دهم نیز می باشد.
شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در سه دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی بار دیگر به عضویت کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات انتخاب شد.
وی همچنین در مجلس دهم سمت سخنگویی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس را به عهده دارد.
احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبارجنوب و قلعه گنج عضو کمیسیون بهداشت و درمان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.
وی برای نخستین مرتبه از حوره انتخابیه خود کرسی نمایندگی را در دوره دهم مجلس شورای اسلامی کسب کرده است.
احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عضویت کمیسیون اقتصادی برگزیده شد.
حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم، نرماشیر، فهرج و ریگان و مدیر اسبق شعب بانک کشاورزی استان کرمان به عضویت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم درآمد.
علی اسدی کرم نماینده مردم شهربابک نیز عضو کمیسیون صنایع و معادن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.
علی بختیاری نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه هم به عضویت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی انتخاب شد.
استان کرمان با ۲۳ شهرستان و ۹ حوزه انتخابیه، ۱۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها