کد خبر: 59877 | زمان مخابره: 14:28:01 - پنجشنبه 3 تیر 1395 | بدون نظر | |

۴۰ درصد پست‌های دستگاه قضایی استان کرمان بلاتصدی است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۴۰ درصد پست های دستگاه قضایی استان کرمان بلاتصدی است.

به گزارش نشانه نیوز، “یداله موحد” پیش از ظهر امروز سوم تیرماه در نشست مشترک اعضای شورای قضایی و مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: قوه قضائیه ۲۲۵ شهید را در سراسر کشور به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و اول تا هفتم تیرماه هر سال به نام قوه قضاییه نام گذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان کرمان در سال گذشته افزود: سال ۹۳ ورودی پرونده ها به دادگستری استان ۴۳۴ هزار و ۷۸۶ مورد بوده و سال گذشته ورودی ما ۴٫۳ درصد افزایش داشته و ۴۵۶ هزار و ۲۲۲ فقره پرونده را شامل می شود.

موحد تصریح کرد: خروجی پرونده ها از محاکم قضایی سال ۹۳ تعداد ۴۴۰ هزار و ۶۵۱ مورد و در سال ۹۴ تعداد ۴۷۰ هزار و ۶۳۹ مورد پرونده مختومه شده که افزایش هفت درصدی را در خروجی پرونده‌ها از محاکم قضایی استان را نشان می دهد.

وی بیان کرد: این کاهش پرونده ها در راستای منویات مقام معظم رهبری و با تلاش همکاران ما صورت گرفته است بطوری که معظم له فرمودند«قوه قضائیه باید برنامه محور حرکت بکند» و می توان گفت تا حدودی دستگاه قضایی استان در این راستا حرکت کرده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ورودی پرونده های دادگستری استان در دو ماه نخست سال گذشته ۶۵ هزار و ۵۵۳ پرونده بوده و به طور متوسط ماهانه ۳۲ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد مجموعه دادگستری می‌شد افزود: ۷۱ هزار و ۳۵۴ مورد پرونده های ورودی به دادگستری استان در دو ماه نخست امسال بوده که رشد بیش از هشت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

موحد تصریح کرد: اتهامات اول پرونده های ورودی به دادگستری استان را سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، تهدید، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی براثر تصادفات رانندگی، حمل مواد مخدر، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، کلاهبرداری، خیانت در امانت و … تشکیل داده ضمن آنکه تامین خواسته، مطالبه وجه، مطالبه خسارات دادرسیف مهریه، نفقه، دادخواست طلاق توافقی، دادخواست طلاق زوجه و … نیز خواسته های اول پرونده های استان را شامل می شوند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان دارای ۲۹ حوزه قضایی مستقل و ۲۸۳ قاضی است، گفت: ۴۰ درصد پست های دستگاه قضایی استان کرمان بلاتصدی است و مشکل جدی در حوزه منابع انسانی داریم و راهکار آن، جذب نیروهای بومی است که چند آزمون در سال برگزار خواهیم کرد.

موحد در پایان با بیان اینکه در حوزه توسعه فناوری، دادگستری استان کرمان جزو استان های برتر کشور است، خاطر نشان کرد: ۶۱ درصد شوراهای حل اختلاف استان کرمان، شهری و ۳۹ درصد روستایی هستند و ۱۱۹ نفر از قضات ما در شوراهای حل اختلاف فعالیت و رای صادر می کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها