کد خبر: 59890 | زمان مخابره: 15:41:36 - شنبه 5 تیر 1395 | بدون نظر | |

رسیدگی به سه هزار و ۴۷۹ پرونده تعزیری در کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: سه ماه نخست سال جاری به سه هزار و ۴۷۹ پرونده در تعزیرات حکومتی استان کرمان رسیدگی شده است.

ارسلان میری افزود: میزان محکومیت تعزیراتی استان کرمان در این مدت بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال بوده است.
وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان گشت های مشترک و ویژه ای با واحد بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف، شبکه بهداشت و دامپزشکی در جهت تشدید بازرسی ها در زمینه مایحتاج ضروری و اولیه مردم راه اندازی شده که تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.
وی گفت: بعد از ماه مبارک رمضان هم هر هفته به فراخور موضوعات ابلاغی سازمان، گشت های مشترکی با سازمان های متولی امر بازرسی توسط تعزیرات حکومتی استان برگزار می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان بیان کرد: در این گشت ها در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی و تخلف در قیمت ها بلافاصله در محل وقوع تخلف، پرونده تشکیل می شود و رئیس شعبه یا قاضی تعزیرات مبادرت به صدور رای قانونی می کند که در صورت فراهم بودن شرایط در همان محل رای به اجرا گذاشته می شود.
وی افزود: برخی واحدهای صنفی که مشکلات بهداشتی زیادی داشته باشند بلافاصله با دستور رئیس شعبه ما پلمب می شود و تا زمانی که مشکلات بهداشتی خود را رفع نکنند، آن واحد صنفی بازگشایی نخواهد شد.
وی بیان کرد: مردم عزیز استان کرمان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند یا از طرق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۹۶۵۱ تعزیرات حکومتی گزارش های خود را ارسال کنند و مطمئن باشند در کوتاه ترین زمان به شکایات پیامکی مردم رسیدگی می شود.
میری همچنین با اشاره به لزوم مبارزه بیش از پیش با قاچاق کالا و ارز افزود: در سال جاری با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، رویکرد تعزیرات حکومتی برخورد قاطع و قانونمند و سریع نسبت به قاچاق کالا و ارز است.
وی تاکید کرد: برخورد جدی با افرادی که با قاچاق کالا آسیب شدیدی به تولید داخلی و بحث اشتغال وارد می کنند در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه افراد ضعیف و جزئی در قاچاق کالا خیلی زود شناسایی می شوند تصریح کرد: باید ابتدا باندهای مافیایی بزرگ قاچاق سریعا مورد شناسایی و رصد اطلاعاتی قرار بگیرند و برخورد جدی و بدون مماشات با آنها بسیار موثر خواهد بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: در صورتی که پرونده ای برای فرد دانه درشتی تشکیل شد همه دستگاه ها و متولیان با جدیت و قاطعیت نسبت به برخورد قانونی و قاطعانه اقدام کنند.
وی عنوان کرد: تعزیرات حکومتی به عنوان یکی از دستگاه های عمل کننده در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز عزم جدی و قوی به این مهم دارد و در کوتاه ترین مدت پروندهای وارده را رسیدگی می کند.
میری افزود: باید مراقبت کنیم هر کالایی وارد مملکت نشود چون بعضی از کالاها از حیث فرهنگی و اجتماعی می توانند برای جامعه ما مضر باشند.
وی گفت: مردم از خرید کالاهای فاقد هویت و کد شناسایی خودداری و سعی کنند به خرید تولیدات داخلی روی آورند چرا که اقلام داخلی به مراتب با کیفیت تر از اقلام وارداتی قاچاق هستند.
وی افزود: خوشبختانه وضعیت اصناف استان کرمان از حیث رعایت مسائل شرعی و قانونی وضعیت قابل قبولی است و با اندک افراد سودجو که بخواهند حیثیت و آبروی انسان های شریف در اصناف و بازار را زیر سئوال ببرند قطعا با قاطعیت تمام برخورد خواهد شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها