کد خبر: 59893 | زمان مخابره: 15:43:41 - شنبه 5 تیر 1395 | بدون نظر | |

رویکرد مسلمانان جهان به فلسطین تکلیف محوری است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: امروز رویکرد مسلمانان جهان به فلسطین مبتنی بر تکلیف محوری است و مسلمانان براساس تکلیف خود از ملت های مظلوم و ملت فلسطین دفاع می کنند.

به گزارش  نشانه نیوز،  مهدی صدفی  افزود: روز قدس از روزهای مهم و تعیین کننده و مسئله فلسطین و قدس یکی از موضوعات مهم جهان اسلام است.

وی اظهار کرد: جهان اسلام و ملت شجاع ایران، صهیونیسم را دشمن جهان اسلام می دانند و امام راحل از سال ۴۲ اسرائیل را جرثومه فساد و رژیم نامشروع و خطرش را گوشزد کردند.
وی گفت: امروز نیز اسرائیل با حمایت استکبار جهانی بخصوص آمریکای جنایتکار و برخی دولت ها ملت فلسیطن را به خاک و خون می کشند و صهیونیسم نه تنها در فلسطین و قدس جنایت می کند بلکه ردپای جنایت های استکبار در کشورهای مظلوم و مسلمان یمن، عراق، بحرین و غیره مشهود است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان گفت: امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند و این روز یکی از ابتکارات ماندگار و جاودان امام است و باید همواره زنده نگه داشته شود.
وی ادامه داد: امام فرمودند روز قدس روز اسلام و روز پیامبر (ص) است و این روز متعلق به منطقه و گروه خاصی نیست بلکه متعلق به همه آزادیخواهان است.
وی گفت: روز قدس بیداری اسلامی را به دنبال داشت و مقابله مستضعفان با مستکبران عالم را در پی دارد و موجب حس خودباوری و خوداتکایی در ملت مسلمان می شود.
صدفی بیان کرد: مسلمانان در این روز در یک صف واحد قرار می گیرند و این روز زمان فریاد و مقاومت ملت های اسلامی در برابر تفرقه و توطئه هاست چرا که امروز جریان های تکفیری همچون سلفی ها و داعش و سایر گروه های کفر با حمایت آمریکا و اسرائیل و غیره در کشورهای عراق، سوریه و یمن جنایت می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال نیز مردم ولایتمدار روز قدس را با شکوه هرچه تمام تر برگزار کنند.
وی با بیان اینکه برنامه های روز قدس در قالب فعالیت های علمی فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، ورزشی، مراسم و غیره برگزار می شود گفت: برپایی نمایشگاه عکس و محصولات فرهنگی از جمله این برنامه هاست.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: ایستگاه پاسخ به شبهات، ویژه برنامه های ادارات ارگانها و نیروهای مسلح و کودکان و نوجوانان و مسابقات ورزشی و عکاسی از جلوه های راهپیمایی برگزار می شود.
وی همچنین با بیان اینکه ایران اسلامی از ششم تا ۱۲ تیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رخدادها و حوادث زیادی بوده است گفت: سوء قصد نافرجام به حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در ششم تیر ۱۳۶۰ توسط گروهک تروریستی فرقان، بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن، بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیر ۱۳۶۶، شهادت محمد کچویی رئیس زندان اوین، شهادت آیت الله صدوقی، شلیک موشک به هواپیمای ایرباس در ۱۲ تیر ۶۷ که منجر به شهادت ۲۹۰ مسافر شد از جمله این حوادث است.
وی تصریح کرد: اختصاص هفته افشای حقوق بشر آمریکایی می تواند آییه ای برای انعکاس نفاق و دروغ گویی قدرت های استکباری مدعی حقوق بشر باشد و فرصتی برای افشاگری و نمایاندن چهره آمریکای جنایتکار است.
وی به بیانات رهبری در ششم تیر سال گذشته در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث ششم تا ۱۲ تیر و ذکر چند نمونه از این جنایات، پیشنهاد دادند هفته ای با عنوان حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود.
صدفی ادامه داد: ششم تا ۱۲ تیر با عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است که در این هفته سخنرانان در مجالس مختلف به بازخوانی و افشای جنایت های آمریکا خواهند پرداخت.
وی اظهار کرد: فردا هفتم تیر سالروز شهادت بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار انقلاب است و آیین تجلیل از این شهدا و تبیین افکار بلند شهید بهشتی ششم تیر از ساعت ۹ در تالار اداره برق کرمان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
وی بیان کرد: شهید بهشتی از استوانه های نظام است و ملت ایران شاهد مجاهدت های بیشمار وی بوده است.
صدفی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس نیز در همه شهرستانها و بخش های استان کرمان برگزار می شود و در شهر کرمان ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه از چهارراه طالقتانی تا مصلی انجام می شود و در تجمع پایانی در مصلا ضمن اقامه نماز جمعه از بیانات حجت الاسلام ابوترابی قبل از خطبه ها استفاده و قطعنامه پایانی قرائت می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها