کد خبر: 59899 | زمان مخابره: 15:51:39 - شنبه 5 تیر 1395 | بدون نظر | |

کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌های مسلحانه و تیراندازی در فهرج

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج از کاهش سرقت‌های مسلحانه و تیراندازی در این شهرستان خبر داد و گفت: سرقت‌های مسلحانه و تیراندازی در فهرج ۵۰ درصد کاهش داشته است.

ابوذر داوریان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت شهید بهشتی از کشف و جمع آوری ۱۳۰  فقره اسلحه غیر مجاز طی سه سال گذشته در شهرستان فهرج خبر داد و گفت: ۸۰ فقره آن به صورت داوطلبانه و با همکاری نیروی انتظامی و بسیج و شورای تأمین جمع آوری شده است.

داوریان با بیان اینکه طرح تحویل داوطلبانه اسلحه غیر مجاز از دو سال گذشته در شهرستان فهرج آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: جرائم خشن در شهرستان فهرج به شدت کاهش پیدا کرده است.

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج  با تشریح عملکرد مناسب دادگاه عمومی فهرج بیان داشت: امروز مردم امنیت را با تمام وجود درک می‌کنند و نیازی به شعار یا ارائه آمارهای نه چندان واقعی نیست.

 وی تصریح کرد: شهرستان فهرج در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به عنوان یکی از سه شهرستان امن استان کرمان شناخته شده است و قریب به سه سال است که در شهرستان فهرج شاهد هیچ‌گونه  قتلی نبوده‌ایم واین مؤلفه‌ای است که شهرستان فهرج از لحاظ امنیتی در مرتبه بالایی قرار داده است.

 داوریان از کاهش سرقت‌های مسلحانه و تیراندازی در شهرستان فهرج خبر داد و افزود: سرقت‌های مسلحانه و تیراندازی در این  شهرستان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ برای بیش از ۸۰ هکتار از اراضی ملی  حکم رفع تصرف صادر و قطعیت یافته و هم اکنون در مرحله اجرای حکم به سر می‌بریم.

رئیس دادگاه عمومی فهرج بر برخورد با زمین‌خوران  و متصرفان اراضی ملی تاکید و عنوان کرد: تنها در یک پرونده حکم رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی صادر شده و به زودی این اراضی از دست متصرفان پس گرفته می‌شود.

داوریان تاکید کرد:  با بهره‌برداری از باند دوم محور فهرج – شورگز تصادفات فوتی در سه ماهه نخست سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است

 وی از برخورد قاطع و جدی  با قاچاقچیان اتباع بیگانه خبر داد و متذکر شد: در سه ماه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۳۵ درصدی تردد و اتباع بیگانه هستیم در سال ۹۸ بیش از ۸۰ پرونده در این زمینه تشکیل شده و ۵۰ نفر متهم  دستگیر و بازداشت شده‌اند.

داوریان بیان کرد: شهرستان فهرج از لحاظ تعداد نیروی قضایی محروم‌ترین شهرستان استان کرمان به شمار می‌رود و تنها با یک نیروی قضایی فعالیت دارد و امید است با توجه ویژه و جدی مسولان قضایی استان کرمان این معضل در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها