کد خبر: 59911 | زمان مخابره: 16:00:57 - شنبه 5 تیر 1395 | بدون نظر | |

۱۱۱ هزار نو آموز کرمانی سنجش شدند

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۱۱ هزار و ۱۳۲ نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان تاکنون در این استان از نظر سلامت و آمادگی تحصیلی سنجش شده اند.

به گزارش  نشانه نیوز؛ موسی برومند” در حاشیه بازدید از پایگاه های طرح سنجش سلامت شهر کرمان افزود: طرح سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان از ۱۸ خرداد سال جاری در استان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، گفتار، زبان، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی قرار می گیرند، افزود: ۳۸ پایگاه سنجش سلامت نو آموزان بدو ورود به دبستان در استان کرمان مشغول فعالیت هستند که پنج پایگاه سنجش سلامت در شهر کرمان فعال است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: پیش بینی می شود بیش از ۵۴ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، امسال در استان کرمان مورد سنجش سلامت قرار گیرند.

برومند هدف از اجرای طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را شناسایی آسیب ها، مشکلات جسمی، حرکتی و ذهنی نوآموزان به منظور پیشگیری از معلولیت ها و جایگزینی مناسب نوآموزان در مدارس عنوان کرد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن طرح سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان بر ثبت نام به موقع نو آموزان توسط مدیران مدارس در سامانه سنجش و مراجعه والدین و نو آموز بر طبق نوبت ارائه شده توسط سامانه در پایگاه های سنجش تاکید کرد.

برومند گفت: به منظور مداخله زود هنگام و تسریع در روند سنجش سلامت و آمادگی جسمانی نو آموزان بدو ورود به دبستان نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز در ۱۵ شهرستان استان از ابتدای مرداد ماه جاری سنجش می شوند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها