کد خبر: 59959 | زمان مخابره: 16:20:40 - سه شنبه 8 تیر 1395 | بدون نظر | |

۷۱ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۷۱ اقامتگاه بوم گردی توسط واحد طبیعت گردی این اداره کل در سراسر استان راه اندازی شده است که از لحاظ تعداد با همه واحدهای اقامتی استان برابری می کنند.

به گزارش نشانه نیوز،  محمود وفایی افزود: این حرکت خوب و سازنده گام موثری در جهت رفع مشکلات اقامتی و پذیرایی سنتی استان کرمان از لحاظ کمی و کیفی است.
وی اظهار کرد: تعداد واحدهای بوم گردی استان با تمامی فضاهای اقامتی مانند هتل، مهمانپذیر و پانسیون برابری می کند که این اقامتگاه ها به تنهایی نوعی جاذبه گردشگری نیز به شمار می روند.
وی با بیان اینکه راه اندازی این گونه اقامتگاه ها به سرمایه گذاری بسیار پایینی نسبت به دیگر فضاهای اقامتی نیاز دارد تصریح کرد: در حال حاضر برآنیم با همکاری ارگان های ذیربط تسهیلات بانکی مناسب تری را برای راه اندازی این گونه اقامتگاه ها اختصاص داده و بتوانیم با استفاده از امکانات بومی، عرضه صنایع دستی و محصولات روستایی به اشتغالزایی روستاییان کمک کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه برای گردشگران بویژه گردشگران خارجی جذابیتی وصف ‌ناشدنی دارد.
وی ادامه داد: در این اقامتگاه ها سعی بر این است تا میهمانان ضمن آشنایی با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص از غذاهای محلی آنجا استفاده کنند و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برسانند.
وی تاکید کرد: روستاها و مناطق نمونه گردشگری، کویرها و همه روستاهای استان که دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی می باشند گزینه مناسبی برای راه اندازی اقامت بوم گردی می باشند و سیاست این اداره کل راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در سراسر استان است بطوریکه گردشگران تنوع اقلیمی در گرم ترین(شهداد) و خنک ترین (لاله زار) نقطه استان را تجربه کنند.
وفایی بیان کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه که اهداف آن ورود ۲۰ میلیون گردشگر به کشور است بنابراین توسعه اقامتگاه های بوم گردی در دستور دولت قرار گرفته و بر این اساس دولت برنامه های حمایتی برای راه اندازی این واحدها در همه مناطق گردشگری و بافت های تاریخی و روستایی را دنبال می کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها