کد خبر: 59966 | زمان مخابره: 16:26:43 - سه شنبه 8 تیر 1395 | بدون نظر | |

شهر کرمان دچار کمبود فضای آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان به دلیل مهاجرت پذیری و حاشیه نشینی خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز، ، محمد محسن بیگی در مراسم  بررسی  تفاهم نامه همکاری شهرداری کرمان با اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تربیت شهروند قانون مدار و مطلوب، از محوری ترین رسالت های آموزش و پرورش است.

محسن بیگی از مدرسه به عنوان مکانی برای یادگیری حقوق و مسئولیت های شهروندی نام برد و افزود: آماده سازی دانش آموزان برای ورود به زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از مهمترین اهداف نظام آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه شهر و جامعه همانند ارگانیسم موجود زنده هستند، تصریح کرد: انسجام، همبستگی، تعامل و همدلی اجرای مختلف لازمه رشد متوازن شهر و جامعه است.

محسن بیگی با عنوان اینکه جوامع شهری مجموعه ای به هم پیوسته است، تصریح کرد: اگر همه دستگاه ها مشکل دیگری را مشکل خود بدانند و تفاهم و تعامل بین دستگاه های مختلف ایجاد شود، افق های روشنی برای پیشرفت و توسعه در انتظار این جوامع است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: آموزش و پرورش با فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نقش موثری در افزایش بهره وری و کارآیی خدمات گسترده شهرداری به مردم دارد.

محسن بیگی گفت: با تقویت زیرساخت های فرهنگی، ارتقاء آداب اجتماعی صحیح و ایجاد حس مالکیت در مردم نسبت به اموال عمومی، می توان ضمن تربیت شهروند مطلوب و قانون مدار زمینه آبادانی و پیشرفت کشور را فراهم ساخت.

وی با بیان اینکه به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت مسائل  سازمانی خود را به جدیت دنبال می کنیم، افزود: بخش دیگری از وظایف حساس آموزش و پرورش نانوشته هستند که باید با تعامل، مشارکت همفکری، همراهی  و نگاه فرابخشی و فرا سازمانی  سایر دستگا های اجرایی، انجام شوند.

محسن بیگی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان  به علت مهاجرت پذیری و حاشیه نشینی بیان داشت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود  و همکاری مردم و سایر دستگا های اجرایی دانش آموزان را با کمترین مشکل در مدارس ساماندهی کنیم.

وی از تشکیل  کارگروه های عمرانی و فرهنگی مشترک  بین شهرداری و آموزش و پرورش خبر داد و گفت:  جلسات تخصصی ماهیانه این کارگروها به منظور بررسی فرصت های همکاری و اجرایی و بروز کردن تفاهم نامه تشکیل می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها