کد خبر: 59992 | زمان مخابره: 18:08:57 - چهارشنبه 9 تیر 1395 | بدون نظر | |

کمیته گردشگری فرهنگی در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شد

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: کمیته گردشگری فرهنگی به منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌ های میراث و هنر کرمان در کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی این استان تشکیل شد.

به گزارش  نشانه نیوز،  مهدی سیاوشی در کمیته گردشگری فرهنگی افزود: سهم استان کرمان در جذب گردشگر بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سال است که همه باید برای تحقق این موضوع تلاش کنند.
وی با تاکید بر برگزاری جشنواره های موضوعی در کرمان برای جذب گردشگر فرهنگی بیان کرد: جشنواره های خرما، پسته، گل محمدی و گردو در حال حاضر در کنار جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان برگزار می شود که می توان با مدیریت بهتر تعداد این جشنواره ها را افزایش داد.
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان اظهار کرد: جشنواره پسته و جشنواره ورزش‌ های بومی و محلی کشور شهریور سال جاری در رفسنجان برگزار می شود.
سیاوشی با اشاره به وجود امنیت کامل در استان کرمان و راه ‌اندازی و استقبال خوب گردشگران از هتل کپری قلعه ‌گنج تصریح کرد: راه اندازی ۶۰ خانه بوم گردی در برخی مناطق روستایی این استان اقدامی مناسب برای جذب گردشگران است که مورد استقبال قرار گرفته است.
وی گفت: ارائه خدمات بین راهی در استان کرمان به مسافران به دلیل وجود نداشتن مجتمع‌ های بین ‌راهی مناسب در طول سال‌ های گذشته گردشگران را با مشکل روبرو کرده بود.
وی ادامه داد: اکنون شرایط بهتر و زمان دریافت مجوز برای احداث مجتمع ‌های بین راهی از یک سال به سه ماه کاهش یافته که امیدواریم این امر در ارائه خدمات بین راهی بهتر به گردشگران تاثیرگذار باشد.
وی به راه‌اندازی اندیشکده تدبیر گردشگری ایران در کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به تجربه موفق اتاق کرمان در راه‌ اندازی اندیشکده تدبیر آب ایران به عنوان یکی از مراکز مهم مورد مشورت وزارت نیرو، امیدواریم اندیشکده گردشگری نیز با ترکیبی از فعالان این حوزه در دولت، بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و خبرگان تشکیل شود.
مسئول کمیته گردشگری فرهنگی اتاق بازرگانی کرمان نیز با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر شهری، روستایی، بومی و عامه ‌پسند دارد گفت: گردشگری فرهنگی جستجوگری است و به همین دلیل باید اطلاعات لازم در مورد اماکن، آیین ها و اقوام مختلف را به گردشگران ارائه داد.
پیروز ارجمند با تاکید بر بهره‌ بردن بیشتر از جشنواره موسیقی نواحی کرمان برای جذب گردشگر افزود: کرمان به دلیل چند فرهنگی بودن، در کشور منحصر به فرد است و به جز قوم ترکمن سایر اقوام ایرانی در این استان پهناور زندگی می کنند.
وی با اشاره به برخی موانع پیش روی گردشگری در کرمان تصریح کرد: وسعت کرمان موجب شده نتوانیم آیین‌ های مختلف این استان را در جایی جمع کنیم و گردشگر فرهنگی هم نمی تواند زمان زیادی برای تحقق این موضوع اختصاص دهد.
وی تاکید کرد: نبود زیرساخت های لازم در برخی نقاط و ارائه نشدن خدمات بین راهی مناسب در محورهای منتهی به کرمان از جمله یزد – کرمان، نداشتن بسته بندی و بهداشت مناسب محصولات عشایری، تسلط نداشتن رانندگان کرمانی به زبان انگلیسی و وجود نداشتن برخی خودروهای مناسب و ویژه برای گردشگران از جمله مشکلات و موانع گردشگری در کرمان است.
وی اظهار کرد: موجود نبودن کتاب جامع گردشگری و همچنین اپلیکیشن گردشگری در استان، برگزار نکردن متعدد جشنواره های موضوعی، وجود نداشتن سیستم حمل و نقل ریلی مناسب و هویت نداشتن بصری مشخص و مناسب و معماری قابل قبول در کرمان نیز از دیگر موانع گردشگری در استان کرمان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها