کد خبر: 60028 | زمان مخابره: 9:36:53 - پنجشنبه 10 تیر 1395 | بدون نظر | |

کاهش ۱۶ درصدی ورودی به زندان‌ها

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۱۶ درصد کاهش ورودی به زندان‌های کشور را داشته‌ایم.

به گزارش  نشانه نیوز، یدالله موحد در آیین گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسؤولان قضایی فرمودند «مردم از خدمات حجیم و گسترده دستگاه قضایی اطلاع لازم را ندارند و قوه قضاییه باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کند».

وی با اشاره به دیدار مسؤولان قضایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز گذشته بیان داشت: ایشان به حجم خدمات قوه قضایی اشاره کردند و فرمودند «از صمیم قلب از همه دست‌اندرکاران امر قضا به ویژه در بدنه دستگاه قضایی تشکر می‌کنم».

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، در حالی که حدود ۱۰۰ هزار نفر نیرو داریم.

موحد اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره سلامت دستگاه قضایی نیز صحبت کردند و دستگاه قضایی باید با مفاسد در درون و خارج از دستگاه برخورد لازم را داشته باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین بر انقلابی ماندن قوه قضاییه تاکید کردند و به همین علت مواضع قوه قضاییه مورد تهاجم رسانه‌های بیگانه است و رضایت‌مندی مردم بهترین راه برای خنثی کردن این تهاجمات است.

این مقام قضایی ابراز داشت: برنامه‌محوری در دستگاه قضا از دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و برنامه چهارم توسعه قضایی بنا به گفته رئیس قوه قضایی در حال ابلاغ است.

موحد عنوان کرد: تلاش برای جلوگیری از ورود افراد به زندان نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید از مجازات‌های جایگزین حبس در جرایم خرد بهره ببریم تا ورودی به زندان‌های کشور کاهش یابد و در سال گذشته ۱۶ درصد کاهش ورودی به زندان‌ها را داشته‌ایم.

وی همچنین از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فعالیت قوه قضاییه در حوزه بین‌الملل خبر داد و بیان داشت: احکام صادره علیه ایران ناعادلانه است و قوه قضاییه باید این احکام را دنبال کند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان گفت: مبانی مطرح شده درباره حقوق بشر در سطح جهان به فرموده رهبری یک مسئله دروغ است و حقوق بشر واقعی در اسلام مطرح شده است و حقوق بشر اسلامی باید در سطح دنیا مطرح شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها