کد خبر: 60339 | زمان مخابره: 17:31:58 - یکشنبه 27 تیر 1395 | بدون نظر | |

مالیات به عنوان درآمد اصلی در ساختار بودجه کشور مدنظر قرار گیرد+تصویر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما می توانیم با ایجاد یک نظام جامع مالیاتی مبتنی بر عدالت اسلامی در کشور، از فرار مالیاتی جلوگیری کرده و شرایطی را بوجود آوریم که دولت بتواند با اتکا به درآمدهای مالیاتی کشور را اداره کند.

به گزارش  نشانه نیوز؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره کل امور مالیاتی استان کرمان، با اشاره به رویکرد ویژه کشورها به درآمد پایدار مالیاتی، گفت: ساختارهای بودجه ای کشورها به منظور ایجاد درآمد مستمر و قابل اتکایی که بتواند مبنای عملکرد دولت ها قرار گیرد عمدتا مبتنی بر یک نظام دقیق مالیاتی است که با رویکردی تخصصی و عدالت محور طراحی شده است. وی با بیان این که وجود ثروتی به نام نفت طی سال های متمادی باعث شد از رویکرد برنامه ریزی در حوزه مالیات غافل بمانیم، افزود:باز توزیع عادلانه درآمد هدفی است که تحقق کامل آن تنها با شناسایی ظرفیت های مالیاتی و سیاست گذاری مناسب در حوزه مالیات محقق می شود.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلش شورای اسلامی با بیان این که شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کنونی، فرصت خوبی است که در جایگاه مالیات برای رسیدن به اهداف اقتصادی بازنگری کنیم، افزود: اگر می خواهیم دولت منابع مورد نیاز خود برای اداره کشور را از محل تعریف شده ای کسب کند، قطعا می توانیم از مالیات به عنوان اصلی ترین و مهم ترین موضوع در این زمینه نام ببریم.
وی با اشاره به این که رشد ظرفیت های اقتصادی کشور در سه دهه بعد از انقلاب اسلامی شتاب بیشتری گرفته است، اظهارداشت: ما می توانیم با ایجاد یک نظام جامع مبتنی بر عدالت اسلامی در کشور، از فرار مالیاتی جلوگیری کرده و شرایطی را بوجود آوریم که دولت بتواند با اتکا به درآمدهای مالیاتی کشور را اداره کند، کاری که همانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حال انجام است.
پورابراهیمی ادامه داد: اگر درآمدی از نفت حاصل می شود باید از آن به عنوان درآمدهای مازاد برای توسعه کشور استفاده کنیم و مالیات به عنوان درآمد اصلی در ساختار بودجه کشور مدنظر قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به طرح جامع مالیاتی، گفت: اصلاح زیرساخت های مالیاتی و استقرار نظام جامع اطلاعات مالیاتی به ضرر مالیات گریزان و به نفع افرادی است که همواره مالیات مشخص و شفافی پرداخت می کنند، به عبارتی با استقرار این طرح شاهد برقرار عدالت مالیاتی خواهیم بود.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها