کد خبر: 60342 | زمان مخابره: 17:34:03 - یکشنبه 27 تیر 1395 | بدون نظر | |

ثبت بیش از ۱۴ میلیون پرونده در سیستم قضائی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته قریب به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده در سیستم قضائی کشور ثبت شده است.

به گزارش  نشانه نیوز، یدالله موحد  در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نسخه بی‌بدیل برای درمان مشکلات اقتصادی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود امنیت مناسب، سرمایه‌گذاران با اعتماد خاطر در راور سرمایه‌گذاری کنند. از حیث پرونده‌های قضائی و نظم اجتماعی، راور یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان کرمان محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت دستگاه قضائی کشور تحقق عدالت قضائی در جامعه است.

وی افزود: از نگاه حضرت امام خمینی (ره) قوه قضائیه که به ملجاء و پناهگاه مردم ستمدیده است، قوه‌ای مستقل و هیچ مقامی حق دخالت در آن را ندارد.

موحد ادامه داد: اگر کسانی پیدا شوند که در امور قضائی دخالت می‌کنند، باید بدانند برخلاف دستورات شرع و نظام جمهوری اسلامی عمل کرده‌اند.

وی گفت: قضات باید توجه داشته باشند که در حساس‌ترین مکان نظام خدمت می‌کنند، لذا سعی داشته باشند با کمال دقت و مهربانی و قاطعیت با مراجعان و مردم برخورد کنند تا رضایت مردم حاصل شود، زیرا رضایت مردم رضایت خداوند را درپی دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: اگر دستگاه قضائی سالم بود می‌توان نتیجه گرفت که وضع عمومی جامعه و کشور از منظر برخورداری از عدالت و دوری از تبعیض، ستم، اجحاف و سایر عنصرهای بشری سالم است.

وی ابراز داشت: رضایت‌مندی عمومی و جلب اعتماد عمومی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی برای ارتقای قوه قضائیه لازم و ضروری است.

موحد دستیابی به رضایتمندی عمومی را در گرو تحقق سه مولفه حفظ کرامت انسانی مراجعان، سلامت دستگاه قضائی و صدور احکام متقن و رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌های قضائی اعلام کرد.

 وی تصریح کرد: در روند رسیدگی به پرونده‌ها باید با مراجعان عزت‌مندانه برخورد شود و حفظ کرامت و عزت افراد مورد تاکید ویژه است.

موحد خاطرنشان عنوان کرد: طی سال گذشته قریب به ۱۴ میلیون ۶۰۰ هزار پرونده در سیستم قضائی کشور ثبت شده است.دادرسی‌های منصفانه و اتخاذ تصمیمات متقن در کسب رضایت‌مندی عمومی نقش اساسی دارد.

وی با تقدیر از زحمات ۱۰ ساله حجت‌الاسلام محمدی، ابراز داشت: محمدی از قضات خوب، متدین استان کرمان است که باوجود همه محدودیت‌ها و مشکلات خدمات قضائی ارزشمندی را در شهرستان راور به ثبت رسانده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین سنجری رئیس جدید دادگستری و حجت‌الاسلام بلوچ‌زاده دادستان راور را از قضات مومن و ارزشمند استان کرمان برشمرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها