کد خبر: 60384 | زمان مخابره: 19:14:53 - شنبه 2 مرداد 1395 | بدون نظر | |

وانت بارهای فعال در ناوگان جاده ای کرمان ساماندهی می شوند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: طرح ساماندهی وانت بارهای فعال در ناوگان حمل و نقل جاده ای استان کرمان اجرا می شود.

به گزارش  نشانه نیوز،  مسعود جمیلی کرمانی افزود: این طرح به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار و ایجاد انتظام در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی جاده های کشور از اول آبان امسال اجرایی می شود.
وی گفت: رانندگان وانت بارها، ناوگان سبک فعال در جاده ها، شرایط و ضوابط حمل بار با وانت در جاده ها، نحوه فعالیت وانت بارها و … در چارچوب دستورالعمل تدوین شده سازمان متبوع ساماندهی می شوند.
وی بیان کرد: در این راستا دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی به منظور صدور برگ فعالیت برای متقاضیان رانندگی وانت بار کافی است و افرادی که طی یک سال از شروع طرح ثبت نام کنند ارائه گواهی تحصیلی پایین تر از پنجم ابتدایی یا نهضت سواد آموزی بلامانع است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کرمان گفت: بر این اساس برای ورود به بخش، حداقل سن راننده وانت بار ۲۳ سال و حداکثر ۵۵ سال است و رانندگان دارای برگ فعالیت حمل و نقل باری بین شهری می توانند در حمل و نقل باری سبک فعالیت کنند.
وی افزود: وانت بارهایی که در این ناوگان فعالیت خواهند کرد نیز باید دارای شرایط خاص از جمله حداکثر ۱۵ سال سن خودرو، داشتن گواهینامه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث و ارتفاع مجاز و طول بار باشند.
جمیلی کرمان عنوان کرد: متقاضیان و فعالان بخش حمل و نقل سبک بین شهری می توانند از طریق روش های تعیین شده چون صدور بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل موجود، تاسیس و بهره برداری از شرکت های اختصاصی حمل و نقل سبک بین شهری به منظور صدور بارنامه و صدور بارنامه توسط راننده واجد شرایط اقدام کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها