کد خبر: 60387 | زمان مخابره: 19:16:35 - شنبه 2 مرداد 1395 | بدون نظر | |

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمان برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمان آذرماه امسال برگزار می شود.

به گزارش  نشانه نیوز،  محمود وفایی افزود: با توجه به اهمیت برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران و به منظور بازشناسی تاریخ و شهرسازی استان ها، با همکاری مراکز علمی و دانشگاه ها و سایر نهادها کنگره های استانی پیش از کنگره ملی برگزار می شود.
وی بیان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت های ارزشمند تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که باید در این کنگره مورد توجه بیشتر قرار گیرند.
وی گفت: باید از ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان کرمان در مسیر توسعه استان و جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده شود چنانکه در چند سال اخیر شاهد افزایش ۳۰ درصدی گردشگران خارجی در استان کرمان بوده ایم.
وفایی با اشاره به اینکه برای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمان هشت محور تعیین شده است افزود: محورهایی که از سوی کنگره ملی معرفی شده حوزه های فرهنگی – طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی – منظر فرهنگی و شهری تاریخی – سازه در تاریخ معماری و شهرسازی – باستان شناسی، معماری و شهرسازی – میراث معماری و شهرسازی مدرن – میراث آب و کشاورزی – میراث فرهنگی ناملموس – راه های فرهنگی و عناصر وابسته است.
وی با بیان اینکه بزودی فراخوان این کنگره استانی اعلام می شود گفت: مقالات ارسالی به کنگره به عنوان کتاب مجموعه مقالات کنگره معماری و شهرسازی چاپ و مقالات برگزیده به کنگره ملی ارسال خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: هیات علمی این کنگره با همکاری دانشگاه های شهید باهنر و آزاد اسلامی و هیات اجرایی نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی استان راه اندازی شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها