کد خبر: 60392 | زمان مخابره: 18:31:46 - یکشنبه 3 مرداد 1395 | بدون نظر | |

۱۷٫۵ درصد دانش آموزان استان کرمان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تحصیل ۷۷ هزار و ۷۵ دانش آموز این استان در مدارس غیردولتی گفت: این تعداد ۱۷٫۵ درصد دانش آموزان استان کرمان را تشکیل می دهند.

به گزارش  نشانه نیوز،  محمد محسن بیگی در نشست هم اندیشی روسای ادارات مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش قطب چهار کشور افزود: آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با پوشش بیش از ۳۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی، رتبه دوم کشوری را بعد از شهرستان تهران به خود اختصاص داده است.
وی از پوشش تحصیلی بیش از ۱۵ هزار دانش آموز در قالب اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در کرمان خبر داد و گفت: اجرای این طرح با توجه به کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در برخی از شهرستان ها و مناطق این استان موجب ارتقا کیفیت آموزشی و پرورشی شده است.
وی تصریح کرد: توسعه مشارکت های مردمی از مهمترین سیاست های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است.
محسن بیگی بیان کرد: استفاده از ظرفیت و مشارکت مردم در تحقق فعالیت های آموزشی و پرورشی با توجه به گستردگی دستگاه تعلیم و تربیت ضرورتی انکار ناپذیر است.
وی گفت: تکیه بر توان مردم و استفاده از ظرفیت آنها، لازمه دستیابی به اهداف در هر جامعه و دستگاهی است.
محسن بیگی با بیان اینکه استفاده از امکانات و ظرفیت مردم برای کیفیت بخشی به اهداف آموزش و پرورش از مهمترین راهبردهای توسعه مشارکت های مردمی در این نهاد است خاطرنشان کرد: باید نقش نظارتی مسئولان آموزش و پرورش در راستای تحقق این مهم در مدارس غیردولتی تقویت شود.
نشست هم اندیشی روسای ادارات مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش قطب چهار کشور با حضور استان های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان بلوچستان و هرمزگان به میزبانی استان کرمان در مهمانسرای فرهنگیان به مدت دو روز برگزار شد.
۴۷ هزار فرهنگی کار آموزش ۵۵۰ هزار دانش آموز را در پنج هزار و ۵۵۴ مدرسه استان کرمان بر عهده دارند.



ارسال نظر


آخرین خبرها