کد خبر: 60412 | زمان مخابره: 19:09:20 - دوشنبه 4 مرداد 1395 | بدون نظر | |

یک مرکز جمع آوری شیر در کرمان پلمب شد

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: یکی از مراکز جمع آوری شیر در کرمان به دلیل تخلف بهداشتی پلمب شد.

به گزارش  نشانه نیوز، جواد نگارستانی افزود: یک مرکز متخلف جمع آوری شیر به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در راستای ساماندهی مراکز جمع آوری شیر و تامین امنیت غذایی شهروندان با هماهنگی مقامات قضایی استان کرمان پلمب و فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی شد.
وی اظهار کرد: مردم شیر مصرفی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و دارای پروانه بهداشتی خریداری کنند.
وی افزود: شیر خامی که از گاوداری ها جمع آوری می شود باید با شرایط بهداشتی و در سریع ترین زمان ممکن به مراکز عرضه شیر که به امکاناتی مانند سردخانه و غیره مجهز هستند انتقال داده شود.
وی اظهار کرد: نگهداری شیر در شرایط غیربهداشتی می تواند بیماری هایی را به انسان منتقل کند.
نگارستانی با اشاره به خطرات آلودگی شیر فله عنوان کرد: برخی افراد تصور می کنند با خرید شیر فله و جوشاندن آن می توانند تمام خواص شیر را حفظ کنند در حالی که در فرایند جوشاندن، بخش عمده مواد مغذی موجود در شیر را از بین می برد.
وی ادامه داد: تشخیص میزان بار میکروبی و وجود آنتی بیوتیک در شیر فقط در کارخانه های صنعتی به دلیل وجود امکانات آزمایشگاهی پیشرفته امکان پذیر است.
وی توصیه کرد: شهروندان از شیرهای پاستوریزه و دارای بسته بندی استاندارد استفاده کنند.
نگارستانی همچنین تصریح کرد: بیماری تب مالت یکی از بیماری های مشترک انسان و حیوان است که می تواند از طریق مصرف لبنیات غیرپاستوریزه به انسان انتقال پیدا کند و در صورت ابتلا به این بیماری روند درمان آن هزینه بر و طولانی مدت است.
وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا در اسرع وقت کارشناسان کنترل بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.
جمعیت دام سنگین استان کرمان شامل ۷۵ هزار و ۹۲۵ راس گاو است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۰۰ راس به صورت صنعتی، ۲۰ هزار و ۴۲۰ راس به صورت نیمه صنعتی و ۳۸ هزار و ۹۰۵ راس به صورت سنتی نگهداری می شود.

انتهای پیام /*



ارسال نظر


آخرین خبرها