کد خبر: 60426 | زمان مخابره: 8:14:40 - چهارشنبه 6 مرداد 1395 | بدون نظر | |

کاهش ۱۴ درصدی برخورد با تخلفات رانندگی در کرمان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: سه ماه گذشته ۱۴ درصد کاهش برخورد با تخلفات را داشته ایم اما در راستای برخورد با سرعت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و استفاده از تلفن همراه برخورد جدی تری صورت گرفته است.

به گزارش  نشانه نیوز،  سرهنگ حمید معین زاده در جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان با تاکید بر فرهنگ سازی قبل از اعمال قانون در پلیس راهور اظهار کرد: در راستای آموزش موتورسیکلت سواران، یکهزار و ۵۱۳ نفر در کلاس های آموزشی شرکت کرده اند.
وی عنوان کرد: تاکنون برای یکهزار نفر از کارکنان نظامی، ادارات دولتی و شرکت ها کلاس آموزشی برگزار شده است.
وی به توقیف یکهزار و ۶۵ دستگاه موتورسیکلت در شهر کرمان طی سال جاری اشاره و بیان کرد: در مجموع در سطح استان کرمان پنج هزار و ۵۴۶ موتورسیکلت در استان کرمان توقیف شده است.
رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: چهار ماه امسال ۲۶ درصد کاهش حوادث رانندگی در شهرها و شهرستان های استان را داشته ایم که بر همین اساس شاهد کاهش ۴۳ درصدی متوفیان موتورسیکلت سوار بوده ایم.
فرمانده پلیس راه استان کرمان نیز در این نشست گفت: براساس یک تحلیل مشخص شد شهرهای کرمان و رفسنجان بیشترین تلفات جانی راکبان و سرنشینان موتورسیکلت را داشته اند.
سرهنگ یوسف نجفی با اشاره به برگزاری همایش های آموزشی افزود: توقیف های موتورسیکلت ها در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است.
وی به نصب شش هزار شبرنگ روی موتورسیکلت ها اشاره و عنوان کرد: سه هزار بسته آموزشی نیز بین موتورسیکلت سواران توزیع شده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری یکهزار و ۸۹۶ مورد اعمال قانون برای استفاده نکردن از کلاه ایمنی و ۹۳۹ مورد برخورد با موتورسیکلت سواران فاقد گواهینامه در استان کرمان انجام شده است
سرهنگ نجفی گفت: در سال جاری همچنین با ۸۸۸ موتورسیکلت سوار فاقد بیمه برخورد شده است.
وی افزود: امسال دو هزار و ۹۳۷ دستگاه موتورسیکلت در جاده های برون شهری استان کرمان توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۰ درصد کاهش تلفات حوادث رانندگی موتورسیکلت ها در جاده های برون شهری را داشته ایم که شش نفر کاهش داشته است.
این نشست با موضوع جشن های گلریزان و استفاده از کلاه ایمنی در دادگستری استان کرمان برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها