کد خبر: 60684 | زمان مخابره: 8:02:56 - پنجشنبه 21 مرداد 1395 | بدون نظر | |

تفویض برخی اختیارات دستگاه های اجرایی به واحدهای استانی

در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهوری و با حضور استانداران در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و ضرورت تمرکززدایی از فعالیتهای اجرایی، با واگذاری برخی اختیارات وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی به واحدهای استانی مربوط در استانها موافقت شد.

به گزارش نشانه نیوز، هیأت دولت این تصمیم را در جلسه مشترک امروز (چهارشنبه) خود با استانداران که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد، اتخاذ کرد و مقرر شد تا کلیه وزرا و روسای مؤسسات دولتی و مدیران عامل شرکت های دولتی، آن دسته از وظایف و اختیارات خود را که واگذاری آنها منع قانونی ندارد و موجب نقض سیاست های کلان ستادی نمی شود، به واحدهای استانی متناظر خود تفویض نمایند.
بر پایه این تصمیم، به پیشنهاد استانداران اختیاراتی از وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و سازمان حفاظت محیط زیست به واحدهای استانی آنان تفویض شد.
در این جلسه همچنین پنج استاندار منتخب در حوزه های اقتصاد مقاومتی، اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، سفرهای استانی رییس جمهوری و حوادث غیرمترقبه، گزارشی از فعالیت های حوزه خود به هیأت وزیران ارایه دادند و اعضای دولت به بحث و پیرامون آنها پرداختند.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، نشست استانداران منطقه پنج کشور در ۱۶ اردیبهشت ۹۴ به میزبانی کرمان برگزار شد و علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان به نمایندگی از استانداران منطقه ۵ لوحی را مبنی بر درخواست تفویض اختیارات به استانداران و تفویض برخی اختیارات دستگاه های اجرایی به واحدهای استانی به معاون حقوقی رئیس جمهور تقدیم نمود تا در هیئت دولت مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها