کد خبر: 60700 | زمان مخابره: 8:31:34 - پنجشنبه 21 مرداد 1395 | بدون نظر | |

رونمائی از «بگو به جان امام»/زوایای پنهان شخصیت شهدای نوجوان باید بازگشایی شود

بانوی نویسنده دفاع مقدس در مراسم رونمائی از جدیدترین اثر خود تأکید کرد: زوایای پنهان شخصیت شهدای نوجوان باید بازگشایی شود.

IMG08130358 (1)

به گزارش نشانه نیوز، آذر همتی، شب(۲۱مرداد)در مراسم رونمائی از تازه ترین اثر خود، آن را هدیه ای از جانب حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و توضیح داد: در ایام ولادت حضرت، خدمت مادر شهید نوجوان علی ایرانمنش رسیدیم و خواهر شهید پیشنهاد داد خاطرات را ببینم و کار کنم.

 

 

وی با بیان اینکه خاطراتی که تا آن روز از شهید موجود بود، بسیار اندک بود؛ افزود: بعد از آن مصاحبه ها را آغاز کرده و  تعدادی از همرزمان شهید را پیدا کردم و چند ماه وقت گذاشتم تا «بگو به جان امام» آماده شد و عنوان کتاب برگرفته از خاطره مادر شهید است که نقل کردند بار اول که به جبهه رفت بعد از مدتی از پیرانشهر(در غرب کشور) تماس گرفت. به او گفتم علی جان! گوسفندی برایت نذر کردم؛ کی می آیی؟ گفت: اگر بیام شما نمی گذارید برگردم…گفتم اجازه می دهم دوباره برگردی. گفت بگو به جان امام اجازه کمی دهم؟ گفتم به جان امام اجازه می دهم دوباره برگردی.

 

 

همتی با بیان اینکه هنگام تدوین خاطرات، به این نتیجه رسیدم که هیچ چیز با این جمله «بگو به جان امام» برابری نمی کند و همین عنوان را در نهایت برگزیدم اظهار داشت: این مسئله، اوج ولایت مداری و ولایت پذیری این نوجوان و مادر او است؛ نوجوانی که وقتی تنها ۴ سال داشت، دست امام (ره)را در نجف می بوسد و در نماز پشت سر امام می ایستد.

 

 

وی با توضیح کوتاهی راجع به منطقه ای که شهید در سن کم به آن پاگذاشت و اسلحه به دست گرفت؛ بیان داشت: در سال ۵۹ و در اوج ناامنی و فعالیت گروه های ضد انقلاب، یک نوجوان عازم غرب کشور و کردستان شد و برای دفاع از نظام و امام(ره)وارد منطقه پیرانشهر شد که به گفته راویان،خالی از سکنه بوده و مردم به کوه و صحرا پناه بودند.

 

این بانوی نویسنده دفاع مقدس با تصریح به اینکه این زوایای پنهان شخصیت شهدای نوجوان باید بازگشایی شود؛ به خاطره ای دیگر از شهید نوجوان علی ایرانمنش اشاره و بیان کرد: دو ماه پس از اولین اعزام به جبهه، با همرزم خود، برای مرخصی عازم کرمان می شوند که ابتدا به تهران می روند؛ آنجا علی که ۱۵ سال داشته به همرزم خود پیشنهاد می دهد به دیدار آیت الله بهشتی در حزب جمهوری بروند.

 

وی افزود: یک نوجوان ۱۵ ساله تا چه میزان می تواند بصیرت و شناخت نسبت به وضعیت کشور و شخصیت ها داشته باشد که به حزب جمهوری برود و شهید بهشتی هم وقتی شرح حال آنان را فهمیده بود، گفته بود خوشحالم که امام(ره)چنین پاسداران و رزمندگاین دارد.

 

همتی بار دیگر با بیان اینکه زیبنده خاطرات همین نام «بگو به جان امام»بود؛ خاطرنشان کرد: علی در خانواده ولابت مدار تربیت یافت و لقمه حلال خورد تا به آن مراحل رسید.

 

محمدحسین ملکی، رئیس حوزه هنری استان در این مراسم بیان داشت: «بگو به جان امام»خاطره یکی از نوجوانان شهید استان و کسی است که سالهای آغازین جنگ در سن پایین به شهادت رسید و همیشه حرف او به عنوان یک نوجوان که به فیض شهادت نایل آمده است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز یک خلأ هویتی در میان عده ای از نوجوانان بوجود آمده است و برای همین باید این برنامه ها در فضای عمومی تر و با حضور این نوجوانان برگزار شود؛ افزود: این اثر به همت یک نفر از اهل فرهنگ و ادب و به همت بنیاد شهید استان و خانواده شهید است.

 

این مراسم که با قرائت حدیث شریف کساء همراه بود در منزل پدری شهید نوجوان علی ایرانمنش برگزار شد.شبستان



ارسال نظر


آخرین خبرها