کد خبر: 60729 | زمان مخابره: 8:10:54 - یکشنبه 24 مرداد 1395 | بدون نظر | |

اتاق کنترل و نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کرمان دایر می شود

استاندار کرمان گفت: اتاق کنترل و نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی در این استان طی ده روز آینده دایر می شود.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: درصدد ایجاد نهاد و سازمان اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد مردمی در استان کرمان با تایید ستاد اقتصاد مقاومتی کشور هستیم.
وی با تاکید بر اینکه از مرحله نرم افزاری اقتصاد مقاومتی عبور کرده ایم گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی اختیارات بسیار خوبی از سوی دولت به استانها واگذار شده که جای تقدیر دارد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک شبه حاصل نمی شود تاکید کرد: جغرافیای اقتصادی استان کرمان مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد شکل گرفته و اقتصاد مقاومتی در استان مبتنی بر مردم سالاری است.
استاندار کرمان به سیاست های استان در دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد: نگاهی که در استان کرمان پدید آمد و دنبال شد، مورد تایید بسیاری از بزرگان و مسئولان قرار گرفته و نشان می دهد راهبرد مدیریت استان کرمان، راهبرد درستی بوده است.
وی گفت: سیاست استان کرمان در حوزه سیاسی مبتنی بر ولایت و توسعه بوده که اقدامی مبتنی بر قانون است و با همگرایی و عقلانیت سیاسی آمیخته است و فضای وحدت سیاسی در استان کرمان کم نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: برخی استان ها به همدلی و همگرایی سیاسی در استان کرمان غبطه می خورند و این امر باید تعمیم داده شود تا به عنوان فرهنگ عمومی درآید.
رزم حسینی تاکید کرد: باید از حاشیه های سیاسی پرهیز کنیم زیرا با پرداختن به حاشیه های سیاسی، وقت مردم و مسئولان به هدر می رود.
وی ایجاد مثلث توسعه اقتصادی و تمرکز به توسعه اقتصادی را از دیگر راهبردهای استان کرمان برشمرد و گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع اقتصاد مقاومتی نشان داد که این راهبرد در استان به درستی انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: ائمه جمعه در مثلث توسعه اقتصادی بسیار فعال بوده اند و ظرفیت های جدیدی در شهرستان ها در قالب مثلث توسعه اقتصادی ایجاد شده است.
استاندار کرمان گفت: واگذاری توسعه به بخش غیردولتی اقدام ارزشمندی بود که در محروم ترین نقطه استان کرمان اجرایی شد.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت امنیتی استان کرمان بسیار خوب است ادامه داد: ضریب امنیت در استان کرمان طی سال جاری ۲۴ درصد ارتقا یافته و خدمات امنیتی بسیار خوبی انجام شده است.
رزم حسینی گفت: با همکاری اداره کل اطلاعات استان کرمان طی چند روز اخیر یکی از شرورترین افراد که ۲۵ سال شرارت می کرده و افرادی را به دور خود جمع کرده بود، حذف شده و تعدادی از اشرار خود را تسلیم کرده اند.
وی افزود: فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز مانورهایی در سطح استان انجام دادند و کارهای خوبی در حوزه امنیتی انجام شده است.
استاندار کرمان بیان کرد: تفکیک وظایف قوا جزء ارکان حکومت است و خوشبختانه در استان کرمان تاکنون نمایندگان به خود اجازه دخالت در کار مدیریت استان را نداده اند و ما نیز نخواسته ایم در کار آنها دخالت کنیم.
وی به بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در استان کرمان اشاره و عنوان کرد: کمیته رفع موانع تولید تاکنون ۱۸۱ جلسه رفع موانع تولید را در استان برگزار کرده است.
وی به تصویب یکهزار و ۴۳۱ مصوبه در کمیته رفع موانع تولید استان کرمان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۱ مورد از این مصوبات اجرایی شده است.
رزم حسینی افزود: دولت در راستای رونق اقتصادی واحدهای صنعتی نیز قرار است ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به آنها تزریق کند که در استان کرمان تاکنون هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال را برای دریافت تسهیلات معرفی کرده ایم.
وی عنوان کرد: انتظار داریم روند کند واگذاری این تسهیلات در هفته آینده تسریع یابد.
وی به افتتاح پروژه های هفته دولت نیز اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی با صرف اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال مورد بهسازی قرار گرفته اند.
استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه شهری نیز ۱۴ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در سه سال گذشته برای خدمات شهرداری از سوی دولت پرداخت شده است.
به گفته وی در مدت فعالیت دولت یازدهم سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در حوزه روستایی از سوی دستگاه های مرتبط با حوزه روستایی هزینه شده است.
وی تاکید کرد: انتظار داریم در هفته دولت آنچه که به صورت واقعی رخ داده را بیان کنیم زیرا این موارد حق نظام و دولت است که موجب تقویت پایه های نظام می شود.
رزم حسینی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید به اختلافات منطقه ای دامن زد، گفت: نباید بی تدبیری یک مسئول موجب اختلاف شود.
وی تصریح کرد: در استان کرمان بحث جنوب و شمال نداریم و نگاه توسعه ای استان به صورت متوازن است و در حد توان خود تلاش کرده ایم توازن را در کل استان مد نظر داشته باشیم.
وی گفت: ۲٫۸ درصد از رشد اقتصادی پیش بینی شده در سال جاری مربوطه به بهره وری و صرفه جویی است که این امر باید مورد توجه ویژه مدیران قرار گیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها