کد خبر: 60736 | زمان مخابره: 22:50:24 - یکشنبه 24 مرداد 1395 | بدون نظر | |

کارناوال ملی سلامت مسیر کرمان تا تهران را رکاب می زند

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نخستین کارناوال ملی سلامت در وهله نخست در راستای مقابله با دو بیماری ایدز و اعتیاد، مسیر کرمان تا تهران را با دوچرخه طی می کند.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی شفیعی افزود: کارناوال ملی سلامت در شهرهای مختلف با اجرای تئاتر و نمایش های خیابانی مرتبط با هشدارهای پیشگیری از اعتیاد و ایدز به هشدار در زمینه راه های پیشگیری از این دو بیماری خواهد پرداخت.
وی بیان کرد: کارناوال ملی سلامت در تهران با ۴ وزیر ملاقات می کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره روبان قرمز طی سال های گذشته در کرمان گفت: این جشنواره از آن به بعد در کرمان برگزار نشد.
وی افزود: کارناوال ملی سلامت در راستای اهداف جشنواره ربان قرمز برگزار می شود.
این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه مسئولان استان کرمان دغدغه پیشگیری از بیماری ایدز و اعتیاد را دارند تصریح کرد: برگزاری هدفمند کارناوال ملی سلامت می تواند انعکاس مطلوب ملی و بین المللی داشته باشد.
وی با اشاره به بی توجهی های ادوار گذشته در مورد شیوع ایدز در جامعه و تغییرهای مختلف آن گفت: اکنون این رویکرد با ورود رسانه ها تغییر کرده، چنانچه پخش سریال پریا شروعی خوب در زمینه آگاه سازی جامعه در مورد راه های انتشار ایدز در جامعه به شمار می رود.
وی از رسانه ها خواست با انتشار اخبار کارناوال سلامت این گروه را در اهداف خیر خود یاری کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: کارناوال سلامت حرکت جدیدی را در راستای فرهنگ سازی مبارزه با اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر آغاز کرده است.
زهرا موسی پور با اشاره به نیاز اقدامات اجتماعی و فرهنگی به حضور رسانه گفت: رسانه ها چشم بیدار، گوش شنوا و وجدان بیدار جامعه هستند.
وی اظهار کرد: خبرنگاران با انتشار اخبار به طور صحیح در جامعه موجب آگاهی جامعه می شوند.
وی فعالیت های انجام شده در کشور ایران را در راستای فرهنگ سازی در مورد سوء مصرف مواد مخدر اندک عنوان کرد و افزود: سالهای گذشته بیشترین تلاش در راستای مقابله با عرضه مواد مخدر بوده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر آگاهی و دانش در مورد اعتیاد و ایدز و خطرات ناشی از این دو بیماری آنطور که باید در جامعه وجود ندارد اظهار کرد: امروزه فرهنگ سازی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و ایدز در حال شکل گیری است.
وی گفت: این اداره کل از اقدامات انجام شده در راستای آگاه سازی جامعه حمایت می کند.
موسی پور با اشاره به اقدامات هشدار دهنده کارناوال سلامت در قالب هنر افزود: هشدار و آموزش ها را در قالب هنر بهتر می توان به جامعه معرفی کرد.
وی گفت: اداره کل امور اجتماعی استانداری کرمان همچنین از اقداماتی که در راستای ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی است استقبال می کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها