کد خبر: 60772 | زمان مخابره: 19:38:47 - سه شنبه 26 مرداد 1395 | بدون نظر | |

آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای محل مناسبی برای کارآفرینی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای محل مناسبی برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال است.

 به گزارش نشانه نیوز، فاطمه‌ سادات حسینی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای زردخت این شهرستان که با مدیریت یکی از معلولان جسمی اداره می‌شود، اظهار داشت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای محل مناسبی برای کارآفرینی کسانی است که می‌توانند با کمترین هزینه برای خود شغل ایجاد کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، گفت: مسؤول این آموزشگاه یک کارآفرین نمونه است که با تلاش خود نشان داده معلولیت مانعی برای جلوگیری از پیشرفت و فعالیت موثر در سطح جامعه نشده است.

همچنین با حضور مسؤولان نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های تعاونی و صندوق‌های خرد زنان شهرستان زرند به میزبانی صندوق فاطمه‌الزهرا (س) روستای بهاآباد و در محل سالن فاطمیه این روستا برگزار شد.

در این نمایشگاه که با حضور حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افتتاح شد، تعدادی از زنان کارآفرین دستاوردهای هنری خود در قالب طرح‌های اشتغالزایی را به نمایش گذاشتند.

در این جشنواره شرکت‌های تعاونی زنان شهرستان از روستاهای بهاآباد، فتح‌آباد، عبدل‌آباد، سیریز، باب‌تنگل، علی‌آباد، جلال‌آباد، روح‌آباد، دشتخاک و مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها حضور داشتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از کارگاه سوهان شهرستان زرند بازدید کرد، این کارگاه در سال ۸۴ تأسیس شده که به آموزش و پخت سوهان زرندی، شیرینی‌های سنتی، انواع قاووت و روغن‌گیری گیاهان دارویی با ۲۰ نفر نیرو در دو شیفت کاری مشغول فعالیت است.

 درصد زیادی از درآمد این کارگاه صرف تأمین هزینه‌های زندگی، جهیزیه، اشتغالزایی و کمک به نیازمندان و افراد جامعه هدف می‌شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها