کد خبر: 60813 | زمان مخابره: 19:31:15 - پنجشنبه 28 مرداد 1395 | بدون نظر | |

رونق نماز نیازمند تلاش و همت مضاعف است

مسؤول ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: برای رونق نماز باید تلاش و همت مضاعفی داشته باشیم.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام مهدی عرب در جلسه ستاد اقامه نماز واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمان در محل کارخانه سیمان زرین رفسنجان اظهار داشت: بهترین مدیت مدیریت بر دل است و شیوه‌اش این بوده که انسان از آگاهی‌های دینی بهره‌مند باشد.

مسؤول ستاد اقامه نماز استان کرمان بیان داشت: نماز معجونی ناشناخته است که در کنار آن هستیم اما بهره‌ کافی از آن نمی‌گیریم.

وی عامل ویژه و محوری در امر نماز را مدیریت دانست و افزود: اخلاق اسلامی مهم است و معجزه بزرگ پیامبر(ص) هم اخلاق نبوی بود.

عرب تصریح کرد: از پخش اذان نباید غفلت شود و در تمام فضا گلبانگ محمدی باید طنین‌انداز باشد و در کار سازنده‌ای مانند نماز نباید جمعیت بمانند، انقلاب‌ اسلامی انقلابی بود که محالات را ممکن کرد و ماندگار شد و  رونق نماز هم تلاش و همت و توسل نیاز دارد و با هم‌افزایی و  همدلی باید در این امر موفق شویم.

وی ابراز داشت: برخی می‌گویند ریا است اما این نوع ریا تظاهر برای خداست نه خودنمایی، آیت‌الله بهجت(ره) در زمینه ریا در نماز می‌فرمایند، «علاج ریا در عبات است» و اگر صفای باطن به کار انسان آید احساس می‌کند در برابر خدا است.

عرب خاطرنشان کرد: محصول نماز جماعت نباید تکراری و بدون طراوت باشد. ما باورمان این است که خدا حکیم است و حکیم کار عبث نمی‌کند، خداوند نیاز ما را دیده و سنجیده و از تحکم نبوده که پنج وعده نماز بر ما واجب کرده است بلکه انسان به این نماز نیازمند بوده است.

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها