کد خبر: 60840 | زمان مخابره: 15:36:04 - یکشنبه 31 مرداد 1395 | بدون نظر | |

برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی زمینی سپاه

ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، ویژه خانواده پاسداران رده‌های نیروی زمینی سپاه مستقر در استان‌های کرمان و یزد برگزار شد.

 به گزارش نشانه نیوز، مرحله نیمه نهایی ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، ویژه خانواده پاسداران رده‌های نیروی زمینی سپاه مستقر در استان‌های کرمان و یزد پیش از ظهر امروز در کرمان برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حضور ۱۰۰ شرکت کننده از استان‌های کرمان و یزد در دو بخش خواهران و برادران‌ در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

حمدالله محمودی جانشین تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار در آیین افتتاحیه مسابقات به ارزش و اهمیت قرآن، حاملان، حافظان و قاریان قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: قرآن تامین کننده خیر و صلاح انسان است که همانند مشعلی فروزان انسان را در تاریکی‌های جهل هدایت می‌کند،

وی بیان داشت: کسی که عزت را جستجو می‌کند، باید خود را با قرآن انس دهد، امروز قرآن را بیشتر در مراسم ختم، تلاوت می‌کنند، اما خوب است دل‌های مرده را با قرآن زنده کنیم نه اینکه فقط برای مردگان بخوانیم.

محمودی هدف اصلی مسابقات قرآن کریم را گسترش فرهنگ قرآنی و عمل به قرآن دانست و تصریح کرد: براساس روایت اگر در تلاوت و قرائت قرآن کریم تدبر وجود نداشته باشد، خیری در آن نیست.

حجت‌الاسلام محمدرضا عرب از روحانیان مستقر در عقیدتی سیاسی تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار در این مراسم به نقل روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و ادامه داد: حضرت می‌فرمایند فرزندانتان را بر محبت پیامبر و آل او و یاد دادن قرآن تربیت کنید.

وی افزود: در روایتی آمده اگر کسی زندگی سعادتمندان، مرگ شهدا، نجات قیامت و سایه عرش الهی و هدایت را در روز گمراهی می‌خواهد، قرآن را یاد گرفته و به دیگران آموزش دهد.



ارسال نظر


آخرین خبرها