کد خبر: 60846 | زمان مخابره: 15:39:00 - یکشنبه 31 مرداد 1395 | بدون نظر | |

بهره‎برداری از پرتابل روغن‎گیری زیتون در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: یک دستگاه پرتابل روغن‎گیری زیتون با اعتبار یک میلیارد ریال آماده فعالیت و بهره‎برداری شده است.

 

به گزارش نشانه نیوز، اسلام شاهرخی اظهار داشت: کشت زیتون در منطقه جنوب کرمان از اوایل اسفند ماه آغاز می‎شود و تا اواخر فروردین ماه ادامه دارد.

وی عمده ارقام کشت شده در منطقه جنوب کرمان را زرد، روغنی و کنسروالیا دانست و بیان داشت: بیشترین سطح زیر کشت زیتون در این منطقه در شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد است.

شاهرخی سطح زیر کشت این محصول را در جنوب کرمان ۲ هزار و ۱۹۸ هکتار ذکر و تصریح کرد: از این میزان سطح زیر کشت یک‎هزار و ۶۰۰ هکتار آن بارور و ۵۹۸ تن غیر بارور است.

وی افزود: همچنین برداشت این محصول ابتدا به صورت سبز کنسروی از اواسط مرداد ماه آغاز می‎شود و با برداشت زیتون سیاه برای روغن‎گیری تا اواسط آبان ماه ادامه می‎یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: متوسط عملکرد زیتون در این منطقه حدود ۱٫۵ تن در هر هکتار است.

شاهرخی عنوان کرد: بر همین اساس پیش‎بینی می‎شود از مزارع زیتون جنوب کرمان حدود ۲۴ هزار تن محصول در سال جاری برداشت شود.

وی گفت: یک دستگاه پرتابل روغن‎گیری زیتون با اعتبار یک میلیارد ریال کمک بلاعوض دولتی و مشارکت بخش خصوصی واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان جیرفت برای روغن‎گیری محصول کشاورزان جنوب کرمان آماده فعالیت و بهره‎برداری شده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: این اقدام با توجه به میزان تولید و سطح زیر کشت زیتون و همچنین مشکلات عدیده کشاورزان این منطقه برای فرآوری «استحصال روغن» و فروش محصول آن‎ها در سال‎های گذشته انجام شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها