کد خبر: 60917 | زمان مخابره: 9:41:15 - شنبه 6 شهریور 1395 | بدون نظر | |

صنعت و معدن محور اصلی توسعه اقتصادی در ریگان است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ریگان گفت: بخش صنعت و معدن در ریگان یکی از اصلی ترین بخش هایی است که می تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد این شهرستان باشد.

به گزارش نشانه نیوز، پرویز جلالی افزود: شهرستان ریگان به دلیل پتانسیل و ظرفیت هایی که در زمینه معدنی دارد می تواند پای سرمایه گذاران را به این منطقه باز کند.
وی اظهار کرد: بیش از ۴۰ محدوده معدنی در ریگان شناسایی شده که از این تعداد ۳ معدن در این شهرستان در حال فعالیت است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ریگان گفت: سنگ مرمر هلیله ای ریگان که از مرغوبیت بالایی برخوردار است به کشور چین صادر می شود.
وی به معدن مس ظفتک ریگان اشاره و اظهار کرد: فعالیت این معدن به دلیل سخت گذر بودن راه دسترسی متوقف شده که با احداث جاده ریگان – جاسک این معدن فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: ریگان قطب معادن شرق استان کرمان به شمار می رود و با استخراج معادن می تواند رشد اقتصادی این منطقه را محقق کند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ریگان با اشاره به اینکه در این شهرستان بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی فعال وجود دارد گفت: ۱۰ اتحادیه و یک اتاق اصناف نیز در ریگان فعالیت می کنند.
جلالی از راه اندازی بازارچه های متعدد در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به زودی بازارچه پارچه جنوبشرق کشور در ریگان راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: امکان راه اندازی کارگاه های قالی بافی از دیگر ظرفیت های شهرستان ریگان است که چند سالی به دست فراموشی سپرده شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ تن گیاه دارویی در ریگان تولید می شود بیان کرد: راه اندازی کارگاه های فراوری و بسته بندی این نوع گیاهان اشتغالزایی خوبی را در این شهرستان در پی خواهد داشت.
ریگان در شرق کرمان واقع شده و تا مرکز این استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها