کد خبر: 60940 | زمان مخابره: 9:37:48 - یکشنبه 7 شهریور 1395 | بدون نظر | |

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد: نقشه خطر پذیری مدارس استان کرمان تدوین می شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نقشه خطر پذیری مدارس استان به منظور شناسایی آسیب های اجتماعی و مناطق آسیب زا بر اساس بررسی های علمی و تحقیقات میدانی تدوین می شود.

به گزارش نشانه نیوز، محمد محسن بیگی در جلسه کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس استان کرمان از اجرای طرح مداخلات آموزشی روانی- اجتماعی ویژه ۱۵ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در استان خبر داد و افزود: آموزش های لازم ویژه بیش از ۴۰ هزار و ۴۰۰ دانش آموز  متوسطه دوره دوم در استان در قالب طرح مدارس عاری از خطر برگزار شده است.

وی به اجرای طرح آموزش مهارت های مقابله ای ویژه ۴۷ هزار و ۸۶۰ دانش آموز متوسطه دوره اول نیز اشاره و تصریح کرد: آموزش های لازم ویژه ۱۴۳ هزار و ۸۸۰ دانش آموز هرسه دوره تحصیلی در قالب طرح مدرسه مراقبت با رویکرد پیشگیری اجتماع محور برگزار شده است.

محسن بیگی بر روان سازی اصطلاحات آسیب ها اجتماعی در جامعه تاکید و اظهار کرد: باید بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و جامعه بر اساس نیاز سنجی،  پذیرش وضعیت موجود و اولویت بندی برنامه ها صورت گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به برخورداری متفاوت مناطق استان از تکنولوژی روز نیاز سنجش در تولید محتوا بر اساس بوم و خصوصات فرهنگی این مناطق ضروری است.

محمد محسن بیگی با مطرح کردن این سوال که چرا دانش آموزان به سمت آسیب می روند و نمی توانند خود را در برابر آسیب های اجتماعی حفظ کنند؟ گفت: تقویت حس اعتماد به نفس، خود باوری و عزت نفس دانش آموزان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از همسالان خود اثر پذیری بیشتری دارند  بر تقویت گروه های همسالان و توانمند سازی دانش آموزان مستعد در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس تاکید کرد.

محسن بیگی اذعان داشت: ارزیابی فعالیت های انجام شده و تجزیه و تحلیل برنامه ها در راستای شناسایی تاثیر برنامه ها و نقاط ضعف و قوت ضروری است.

وی با بیان اینکه نهاد ها  و ارگان های  زیادی  در کشور فعالیت فرهنگی می کنند، گفت: هماهنگی ، تعامل ، همدلی و همکاری این نهاد ها لازمه تربیت انسان های طراز و مدار جمهوری اسلامی است.

محسن بیگی گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان تعلیم و تربیت است و امید واریم با اولویت بندی  برنامه ها بر اساس نیاز سنجی گام های موثری در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداریم.

وی بر نقش موثر مدیران مدارس در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید و خاطر نشان کرد: ارتباط عاطفی مدیر مدرسه با معلمان و دانش آموزان  در پویایی و شادابی مدارس موثر است.

 

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها