کد خبر: 60943 | زمان مخابره: 9:41:41 - یکشنبه 7 شهریور 1395 | بدون نظر | |

افتتاح چند طرح عمرانی در راین

به مناسبت هفته دولت هشت طرح عمرانی در بخش راین به افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش نشانه نیوز، با حضور محمدعلی توحیدی فرماندارکرمان ۸ طرح عمرانی با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در راین به افتتاح رسید.

بلوار امام علی (ع) شهر راین ، خانه بهداشت ، سالن چند منظوره و بلوار امام رضا (ع) در روستای گزک ، بلوار امام علی (ع) و آسفالت معابر روستای ده ملک ، ساختمان دهیاری روستای گودر و فاز دو بهسازی و سنگ فرش منطقه گردشگری آبشار راین مهمترین طرح هایی بودند که به افتتاح رسید.

فرماندار کرمان در حاشیه افتتاح و بهره برداری سالن چند منظوره روستای گزک در دیدار با مردم این روستا طی سخنانی هفته دولت را فرصت مناسب و مغتنمی برای ارائه عملکرد دولت دانست .

وی با اشاره به خدمات ارزنده نظام و دولت ها در طول سال های انقلاب اسلامی گفت : نظام جمهوری اسلامی همواره سعی داشته به تمامی اقتشار جامعه به ویژه روستاها خدمات لازم را ارائه دهد .

توحیدی به حداقل رسیدن فاصله خدمات شهری و روستایی را نشانه توجه به ارائه خدمات به روستاها دانست و خاطر نشان کرد : یکی از اهداف نظام کاهش فاصله خدمات در شهر و روستا بوده که با برنامه ریزی و تلاش مسئولین این امر محقق شده ،اگر نگاهی به خدمات موجود اعم از رفاهی، خدماتی ، زیرساختی و … درشهرها و قیاس آن با روستاها بیندازیم به خوبی به این مسئله میتوان پی برد حتی ارائه برخی از خدمات از جمله میزان سرانه فضای سبز در روستاها بالاتر از شهرهاست و از این جای کار حفظ و نگهداری این خدمات با شما مردم است .

فرماندار کرمان با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تشریح نقش اساسی آن در اقتصاد کشور و آینده نظام و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این خصوص ابراز داشت : اگر همه چیز داشته باشیم  اما اقتصاد پویا و شکوفایی نباشد هیچ ارزشی ندارد ،همه باید به بحث اقتصاد مقاومتی کمک و ورود کنند از مسئولین گرفته تا روحانیت ، کسبه ، کشاورز و … مردم نقش اساسی در این موضوع دارند .

وی در ادامه افزود : به حداقل ها نباید بسنده کرد و از تمام ظرفیت های و پتانسیل های منطقه ای در راستای شکوفایی اقتصاد خانوارها و نهایتاً منطقه که همان کمک به رشد و توسعه اقتصاد ملی است بایستی استفاده کرد .

توحیدی با اشاره به نامگذاری سال ، تلاش همگانی را در موضوع اقتصاد مقاومتی وظیفه ی قانونی و شرعی دانست و تصریح کرد : امروز تمام تلاش و فعالیت ها باید در راستای ظرفیت های منطقه ای و متناسب و همسو با آن باشد ،تمام خدمات بایستی در اختیار اقتصاد منطقه قرار گیرد تا اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود .

فرماندار کرمان با تشریح پیامدهای معضل حاشیه نشینی شهری و وضعیت نابسامان معیشتی که حاشیه نشینان دارند و مشکلات و هزینه های سنگین آن برای نظام و همچنین ارتباط موضوع حاشیه نشینی با اقتصاد روستا و منطقه ای یکی از راههای اساسی این مشکل را در برگشت این خانوارها به منطقه خودشان عنوان کرد و اظهار داشت : حاشیه نشینی محصول مهاجرت بی مورد و بی اساس از روستا به شهر است ، اگر اقتصاد روستاها شکوفا باشد افراد نیاز به مهاجرت را ضروری نمی دانند و امروزه بحمدا… ارائه خدمات روستا با شهرها برابری می کند و انتظار می رود تلاش و نقش مسئولین منطقه به ویژه بخشدار ،د هیار و شوراهای اسلامی در شکوفایی اقتصاد منطقه برجسته تر باشد تا اثرات مثبت آن را در شهرها هم ببینیم .

توحیدی بحث معیشتی مردم را همواره یکی از مهمترین دغدغه های نظام توصیف کرد و بهبود آن را یکی از اهم الویت های نظام دانست .

وی با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت به ویژه در بحث گذار از اقتصادی دولتی به خصوصی خاطر نشان کرد : دولت تهسیل کننده امور است و در حال واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش خصوصی است ، احداث کارخانه یا هر نوع شرکت یا بنگاه اقتصادی در روستا یا شهرها تجربه ناموفقی است و مردم نباید این گونه انتظارات را از دولت داشته باشند ، اجرا توسط بخش خصوصی انجام می شود و دولت فقط حمایت کننده خواهد بود .



ارسال نظر


آخرین خبرها