کد خبر: 60953 | زمان مخابره: 9:53:14 - یکشنبه 7 شهریور 1395 | بدون نظر | |

۱۴۵ پروژه در بخش کشاورزی استان کرمان با هزینه کرداعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری رسید

۱۴۵ پروژه در بخش کشاورزی استان کرمان با هزینه کرداعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری رسید

به گزارش نشانه نیوز، عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: این طرح ها شامل ۸ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی،۵ واحد گلخانه ای جمعا به میزان۳/۳ هکتار ، ۳ واحد مرغ گوشتی جمعا ۶۵ هزار قطعه ،یک واحد مرغ تخم گذارو۱۲۸ طرح آب وخاک می باشند .

وی افزود: ۱۲۶ طرح آبیاری تحت فشاردر سطح ۴ هزارو۴۷۷ هکتار به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله طرح هایی است که در این هفته مورد بهره برداری قرار گرفت.

عباس سعیدی گفت : از مهمترین طرح های افتتاحی این سازمان  دو شبکه زیر سد شهرستان بافت و بم با اتمام عملیات تسطیح اراضی و احداث کانالهای انتقال آب و سازه های مورد نیاز در مسیر می باشد.

وی افزود: شبکه زیر سد بم ۶۳۶۰ هکتار را پوشش داده و با اجرای این شبکه ۱۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده که جهت احداث کانالها و سازه های شبکه ۷۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان : همچنین شبکه زیر سد بافت نیز با اتمام عملیات تسطیح اراضی و احداث کانالهای های درجه سه و چهار جهت انتقال آب به مزارع پایین دست سطح ۲۵۰۰ هکتار را پوشش و باهزینه کرد اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال اجرا شده که این شبکه زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را در اراضی پایین دست فراهم و باعث توزیع مناسب آب به اراضی پایین دست سد می گردد.

وی با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی مهمترین طرح، شکست پسته وتولیدمغزسبز در شهرستان کرمان می باشد افزود: طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال اجرا و برای ۱۸۹ نفر شغل ایجاد شده است.

وی گفت:از دیگر طرحهای افتتاحی این سازمان در هفته دولت سالجاری، سه طرح پرورش مرغ گوشتی و یک طرح مرغ تخم گذار بوده که اعتبار این طرحها بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال بوده و ۲۱ فرصت شغلی ایجاد و تعداد ۹۵ هزار مرغ گوشتی و تخم گذار به جمعیت ماکیان استان افزوده می شود.

سعیدی افزود: در این هفته ۵ طرح گلخانه نیز با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۹ نفر نیز به بهره برداری رسید که ۳۳ هزار مترمربع به سطح زیر کشت گلخانه های استان افزوده شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان  گفت : همچنین این سازمان و ادارات وابسته در نمایشگاه دستاوردهای دولت که در محل پارک مادر به مناسبت هفته دولت برگزار گردید ، با برپایی ۲۵ غرفه به ارائه دستاوردهای خود در بخش های باغبانی، زراعت، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، دامپروری، شیلات و آبزیان، آب و خاک و ترویج، منابع طبیعی، عشایری، دامپزشکی، غله، خدمات حمایتی کشاورزی و تعاون روستایی می پردازد.

وی افزود : تربیت بدنی این سازمان به مناسبت گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر و هفته دولت، اقدام به برگزاری یک سری مسابقات والیبال وکوهپیمایی برای آقایان و شنا و دومیدانی برای بانوان از بین افراد وتیمهای داخلی سازمان وادارات وابسته نمود.

وی گفت: با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی وبه مناسبت بزرگداشت هفته دولت، باهمکاری انتشارات نقش مهرو ناشران دیگر، نمایشگاه کتابی با ۲۰۰ عنوان در محل ساختمان شماره ۲ به مدت یک هفته دائر می باشد.



ارسال نظر


آخرین خبرها